Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Онова, което ни е достатъчно на тоя и на отвъдния свят

 


В един хадис достигнал до нас чрез Халид бин Валид се повелява:
Веднъж при Пратеникът 
 (салляллаху алейхи уе селлем) 
дойде един човек и му каза:
- Я, Расулюллах! 
Искам да ви помоля за някои неща, които ще са ми достатъчни и на тоя, и на отвъдния свят и ще ме задоволят напълно.
Тогава Пратеникът на Аллах  
(салляллаху алейхи уе селлем) каза:
- Поискай каквото пожелаеш!
 И между тях протече следния разговор:
- Искам да съм най-умния сред хората!
- Имай страх от Аллах и ще бъдеш най-умния сред хората.
- Искам да съм най-богатия сред хората.
- Чувствай се задоволен и ще бъдеш най-богатият от хората.
- Искам да съм най-добрия сред хората.
- Най-добър сред хората е онзи,
 от който имат полза хората.
- Искам да съм най-справедливия сред хората.
- Тогава каквото пожелаваш за себе си,
 пожелай и за хората!
- Искам да съм най-чистият сред хората.
- Многократно споменавай името на Аллах и ще бъдеш най- чистия сред тях.
- Искам да съм най-благодетелния.
- Тогава оправи си поведението,
 нека вярата ти да укрепне.
- Искам да съм от послушните и покорните.
- Изпълнявай онова, което Аллах е обявил за задължително и ти ще бъдеш послушен и покорен.
- Искам да постигна благоволението на Аллах.
- Тогава бъди състрадателен към себе си и всички живи твари, сътворени от Аллах.
- Искам да съм най-силния сред хората.
- Облегни се на Аллах и вярвай в Него и ще бъдеш най-силния сред хората.
- Искам молбите ми да бъдат приети.
- Стой далеч от непозволеното, от харама.
- Искам Аллах да не ме изложи сред хората.
- Ако искаш да не се изложиш сред хората,
 задръж езика си и половия си орган.
В един свещен хадис се предава:
В Съдния ден, когато Всевишния Аллах събере цялата жива твар, един глашатай разгласява:
- Къде са онези, които извършваха добрини, без да чакат отплата? 
Група хора стават и с бързи крачки се насочват към дженнета.
 Меляикетата ги настигат и им казват:
- Виждаме, че бързате към дженнета.
 Кои сте вие?
Те отговарят:
- Ние сме тези, които извършвахме добрини, 
без да чакаме отплата.
Меляикетата отново ги питат:
- Като какви неща извършвахте вие?
Те отговарят:
- Когато ни потискаха, ние проявихме търпение. Извинявахме онзи, който се отнасяше зле с нас.
Тогава им казаха:
- Влезте в рая.
 Щастливи са тези, които са постъпвали така.
След това друг глашатай разгласява:
- Къде са търпеливите?
И отново група хора стават и с бързи стъпки се отправят към дженнета. 
Меляикетата ги настигат и ги питат:
- Кои сте вие?
- Ние сме търпеливите – отговарят те.
Меляикетата отново ги питат:
- Кога проявихте търпението си?
Те им отговарят:
- Ние винаги сме били търпеливи, когато трябваше да се подчиняваме на Аллах.
 Проявявахме търпение и никога не се бунтувахме срещу Аллах.
Тогава им казаха:
- Влезте в дженнета!

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма