Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Прелестите на Исляма


ПРЕЛЕСТИТЕ НА ИСЛЯМА, ИЗЗЕТИ ОТ ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ВЛАСТВАЩИЯ И ПОДВЛАСТНИЯ

Застъпничеството за мюсюлманите се счита за едно от най-великите задължения на религията. Затова мюсюлманите трябва да имат имам – водач, който да изпълнява задълженията на религията, да помага на угнетения и да изпълнява наказанията. 
Това го доказва Свещения Коран, Сунната, Иджма и шериатските правила.
Всевишният казва:
“О, вярващи, покорявайте се на Аллах и се покорявайте на Пратеника и на удостоените с власт сред вас!”     (ан-Ниса: 59)
Пречистият Аллах е задължил мюсюлманите да се подчиняват на удостоените с власт, а това са имамите – водачи. Заповедтта за покорност е доказателство за задължителното избиране на властващ водач. Това е задължение (ваджип) на всички мюсюлмани.
В Суннета има много хадиси, доказващи избирането на имам-водач. От тях са:
“Не е позволено на трима друго, когато са на изоставено място на земята, освен да изберат един от тях за водач.”
Един от учените казва: “След като избирането на водач е задължително в най-малките групи и събирания, това е намек за задължителното избиране на водач, когато са повече от това.”
Иджма (единодушното мнение на учените) също потвърждава това. Един учен казва: “Учените са на едно становище - че е задължение на мюсюлманите да си изберат халиф.”
А друг казва: “Избирането на имам-водач е задължение (ваджип), това задължение се знаеше в шериата от всички сехабета и табиун, защото сехабетата на Пратеника на Аллах (с.а.с) при смъртта му побързаха да изберат Ебу Бекр (р.а.) и му дадоха пълно право той да отговаря за тях. Това е така за всяко време и остава твърдо становище на всички учени - че избирането на имам-водач е задължение.”
Избирането на имам-водач се доказва и от следното шериатско правило: “Когато едно задължение (ваджип) не може да се осъществи, освен чрез нещо друго, то това нещо друго също е задължение (ваджип).”
В потвърждение на това, Али ибн Ебу Талиб  е казал:
“Задължително хората трябва да имат водач - добър или лош.”
Рекоха: “О, емире, добрия водач вече го знаем, но как ще стане с лошия?”
 
Той отговори: “С него ще се изпълняват наказанията, пътищата ще са мирни, с него ще се воюва с врага и ще се разделя придобитото във война и плячката.”
 
Избирането на имам-водач се доказва също и с това, че той отстранява вредите на хаоса и затваря вратата на покварата, защото, когато няма определен имам, ще има само вреди и развала.
 
Запазването на петте задължителни неща – религията, душата, семейството, имота и разума – е задължение и цел на шериата. Това не може да се осъществи по друг начин, освен чрез избирането на имам-водач на мюсюлманите. 
Един учен казва: “Покварата е, когато няма имам-водач, който да решава проблемите на хората.”
 А друг казва: “Ако нямаме водачи, няма да има спокойствие по пътищата и слабият от нас ще е жертва на силния.”
Благините на общността не могат да се реализират, нито подредят, освен с взаимопомощ между властващия, който заповядва, и подвластния, който изпълнява, и всеки от тях трябва да извършва задълженията, с които е натоварен с честност и отговорност.
Имам-водачът не е господар на неговите подвластни, та да се възползва от тях, нито е пратеник на Аллах, за да бъде посредник между тях и религията на Аллах, а напротив, и той и неговите подвластни са съдружници, взаимно си помагат за доброто на религията в земния живот. Базирайки се на всичко това, и властващия и подвластния са пастири на стадото и имат задължения, които трябва да съблюдават.                Ахмед – 2/177

из: Прелестите на Исляма

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма