Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

„Водата е чиста и нищо не я прави нечиста“.

 



Пратеникът на Аллах (с.а.с) e казал:

„Водата е чиста и нищо не я прави нечиста“.
Ахмад, Ан-Наса'и, Абу Дауд, Ат-Тирмизи, Ибн Ал-Джаруд, Ад-Даракутни и Ал-Бейхаки
Този достоверен хадис е указание за една основа, която се състои в това, че всяка течаща изпод земята или падаща от небето, стичаща се или протичаща вода, която съхранява изначалните си свойства или претърпяла някакви промени следствие на попадането в нея на чисти предмети, остава чиста и може да бъде използвана за очистване и подобни цели. Изключение от това общо правило прави водата, която е променила своя вкус, цвят или мирис под въздействието на нещо нечисто.
Всички уляма' са единодушни в това, че водата, променила свойствата си под въздействието на нещо нечисто, е станала нечиста.
При това имам Ахмад, Аллах да е доволен от него, и други уляма', привеждат като доказателство аята, който започва с думите на Всевишния Аллах:
„Под възбрана за вас са мършата, кръвта, свинското месо...“
(Ал-Маида, 3).
Използвайки тази ая, което подразбира това, че ако водата придобие някои от свойствата на тези забранени неща[i], тя самата става нечиста.
От друга страна този и други хадиси указват това, че водата, която се е променила под въздействието на нещо чисто, сама остава чиста.
Така например чиста е водата в случая, когато в нея натопи ръце човека, станал от сън, но при това на него му е забранено да потопи ръце в нея, без да е измил три пъти ръце преди това.
В дадения хадис няма забрана да се използува такава вода.
Става въпрос за съществуващото тук указание за два вида вода – нечиста и чиста.
Нечиста е тази вода, която е изменила в малка или голяма степен поне едно от свойдтвата си под въздействие на нещо нечисто.
А чиста е водата, при която няма нищо такова.
Всеобхватността на този принцип се потвърждава от думите на Всевишния, Който е казал: „...ако не можете да намерите вода, очиствайте се с пясък...“
(Ал-Маида, 6).
Това има отношение към всички видове вода, т.к. в случая в отрицателен контекст е използувано име, което е в неопределителен член.
По такъв начин, по единодушното мнение на уляма' тук се подразбира всяка вода, освен нечистата.
Освен това хадиса показва, че що се отнася до вода или нещо друго, изхожда се от там, че тя е чиста, ако няма съмнение за това дали тя е чиста или не, или дали е нечиста по причина на нечистота, изхожда се от това, че водата е чиста.
[i] Има се предвид, че ако водата се смеси с кръв или в нея попадне мърша или свинско месо, тогава използуването на такава вода за обмиване се забранява

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма