Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Видове Хадж

Хаджа се разделя на три вида, а те са: 1 – Фарз. 2 – Ваджиб. 3 – Сюннет. Мюсюлманин, който притежава условията за хадж, за него веднъж в живота е задължение фарз да направи хадж. Човек, който е обещал да направи хадж, за него хаджа е ваджиб. Човек, който си е развалил хаджа, за него също е вааджиб да си повтори хаджа. Човек, който прави повече от един хадж и дете, което не е пълнолетно ако направи хадж, това се счита за нафиле. Умрата е ибадет, който е суннет и се прави по всяко време извън времето за хадж. Хаджа, който е фарз или вааджиб или сюннет е три вида. А те са: 1 – Ифрад 2 – Теметту 3 – Киран.
1 – Хадж Ифрад: На мястото микат се облича ихрам и се прави възнамерение само за хадж. Този хадж се нарича ифрад. Който прави този вид хадж се нарича муфрид. С този хадж не се прави умра. Човек остава в ихрам, до като не дойде време да се хвърлят каманите по шейтана. След като хвърли каманите по шейтана, ако иска може да заколи курбан. Курбана не е вааджиб при хадж ифрад. Човек ако иска може да заколе курбан като нафиле. След това или обръсва главата си или я постригва и излиза от ихрам.
2 – Хадж Теметту: В месеците за хадже се прави Умра. Когато дойде времето за хадж прави и хадж в същата година. Този хадж се нарича Теметту. В този Хадж умрата и хаджа се правят с два различни ихрама т.е. влиза се в ихрам за умра, след като се направи умрата се излиза от ихрам, и когато дойде времето за ихрама за хаджа отново се влиза в ихрам с възнамерение за хадж. Човек, който прави този хадж се нарича Мутеметти. Човек, който ще прави хадж теметту влиза в ихрам на мясото микат с възнамерение за умра. Когато пристигне в Мекка, прави таваф и сай. След това обръсва или подстригва главата си и излиза от ихрам. По този начин е изпъкнил умрата. Облича нормални дрехи и може да прави нещата, които му бяха забранени по време на ихрам. След това на осмият ден от месец Зулхидже в Мекка в хотела отново влиза в ихрам. За да се признае Теметту хадж, то човек в месеците за хадж трябва да направи умра и хадж. Ако човек направи умра извън месеците за хадж след това отиде и направи само хадж, то това не се признава за Теметту хадж. Същото ако едната година човек направи умра, а следващата година направи хадж, то това също не се признава за Теметту хадж.  Хората които не живеят на местата микат и идват от далече, за да не остават дълго време в Ихрам предпочитат да правят Теметту хадж. Те в месеците за хаджа правят умра, а след това и хадж, като умрата и хаджа ги правят с два ихрама. Те колят и курбан. Курбана за теметту хадж се коле след като се хвърлят каманите по шейтана в дните на курбан байряма. След това човек подстригва или обръсва главата си и излиза от ихрам. Човек, който няма възможността да заколи курбан, то три дни от байряма държи оруч и седъм дни след като се върне. По този начин човек държи пълни десет дни оруч.
3 – Киран Хадж. Това хадж, който се прави с умра в едно и също време, но след като се направи умрата човек не излиза от ихрам. Човек, който прави този хадж се нарича Карин. Чевек влиза в ихрам да направи умра и хаджа заедно. Човек като направи умрата не излиза от ихрам, а остава до като не направи и хаджа. Отива на Арафат и там остава. На първият ден от байряма  отива да хвърля камани по шейтана, след това коле курбан и след това или обръсва главата си или я подстригва и излиза от ихрам. Човек, който прави Теметту или Киран хадж му е вааджиб да заколи курбан. Но в Ифрад хадж курбана не е вааджиб. Човек, който прави Киран хадж и няма възможност да заколи курбан държи три дни оруч и седъм дни след като се върне. По този начин се събират десет пълни дни. В Корана Аллах повелява: „А ако сте в безопасност, онзи, който използва поклонението умра и за поклонение хадж, [да даде] жертвено животно според своите възможности. А който не е в състояние, да говее три дни по време на поклонението хадж и седем, щом се върне, та пълни десет. Това е за онзи, чиито роднини не живеят в околностите на Свещената джамия. И бойте се от Аллах, и знайте, че Аллах е строг в наказанието!” (2:196) 
Човек, който няма възможност да заколе курбан като прави Теметту или Киран хадж и не държи три дни оруч по време на хадж, то след като се върне няма нужда да държи седъм дни оруч. В този случай трябва да коле курбан. Ако няма възможността да коли корбан и излезне от ихрам, то в това положение той трябва да заколе два курбана. Единият курбан е Теметту или Киран хадж, а другият защото е излезнал от ихрам без да е заколил курбан.
         Хората, който живеят в Мекка за тях няма Теметту или Киран хадж. За тях е само Ифрад хадж. Те не трябва да колят курбан. (ел-Касани, Бедаиус-Санай, Ибнил-Хумам, Фетхул-Кадир)
Източник: https://hajjwarda.blogspot.com

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма