Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Разликата между дуа "за искане (от Аллах)" и дуа за поклонение

Разликата между дуа "за искане (от Аллах)" и дуа за поклонение
Никой не е казал, че трябва да има знак дали дуата е приета или не.
Всевишният Аллах не е длъжен да ни отговаря.
 Дуа може да се прави в неограничено количество пъти, и може би Всевишният Аллах ще ни даде знак след първия път, а може и да не ни даде изобщо.
И Всевишният Аллах знае най-добре!

Кога се приема дуата?
В Свещения Коран и Благородната Сунна са указани периодите от време, в които дуата има повече преимущество и по-голям шанс да получи отговор, отколкото в обичайното време.
Имам ал-Мунави в коментария си към хадиса за това, че дуата преди разговяването се приема, е свел словата на ал-Мукаризи от неговата книга “ат-Тазкира”:
 “Молбата (дуа) се приема  в определени периоди, такива като  при ставане за намаз, при стълкновение с отрядите на врага по време на война, след произнасянето на езана от муеззина, дуата между езан и икамет, по време на дъжд, дуата на родителя за детето, дуата на угнетения, дуата на пътника, докато не се завърне, дуата на болния, дуата в определена  час на нощта, в определено време на петъка, по време на стоенето Укуф в местността Арафа, дуата на извършващия Хадж, дуата при виждането на Кааба, дуата след възхвала на Всевишният Аллах и дуа за Неговия Пророк салляллаху алейхи ве селлем, дуата на говеещия, както и дуата на говеещия преди разговяване, дуата на справедливия управник, дуа за смирение на сърцето, дуа за отсъстващ, дуата с протягане на ръцете с молба към Всевишният Аллах”.
(Виж “Файд ал-Кадир” 3454.)
Ето защо отправяйте дуа към Всевишният Аллах преди Ифтар по време на Ифтар и след Ифтар.
 И Всевишният Аллах знае най-добре!

Разликата между дуа  "за искане (от Аллах) " и дуа за поклонение
Каква е разликата между дуа за искане (от Всевишният Аллах) и дуа за поклонение?

Хвала на Аллах!
Ние използваме думата “дуа” в значението, което се отнася към неща:
1. Дуа за искане на нещо от Аллах, което означава търсене на това, което ще бъде от полза, или се иска предотвратяване на нещо, което ще причини вреда.
 Това се прави с искане от Всевишният Аллах на онова, което ще бъде от полза в този свят и в отвъдния, и за да се предотврати това, което ще доведе до вреди в този свят и в отвъдния.
Например като дуа за опрощаване, милост, правилно ръководство, помощ, за постигане на Дженнета, за спасение от Джехеннема, или пък Всевишният Аллах да предостави хубавите неща в този свят и в отвъдния живот и така нататък.
2. Дуа за поклонение, което означава, човека да се покланя на Всевишният Аллах във всеки един от видовете на поклонение, в сърцето, или физически, или материално, като страх от Аллах и любов към Него, надявайки се на Неговата милост, като молитвата намаз, говеенето, поклонението Хадж, четенето на Свещения Коран, възхвалата ат-тасбих и споменаването аз-зикр, като даването на зекят и садака, като борбата по пътя на Аллах, като призоваването на хората към Всевишният Аллах, както и повеляване на разрешеното и забрана на порицаваното, и така нататък.
Всеки, който изпълнява нещо от тези актове на поклонение е отправящ зов към Всевишният Аллах.
Виж:“Ал-Каул ал-Муфид” (1/264) и
 “Тасхих ад-Дуа” (стр. 15-21).

Обикновено, когато думата (ад-дуа) се появява в айетите на Свещения Коран, тя се отнася и до двете значения, защото те са свързани помежду си.
Така че всеки, който търси нещо, то иска от Аллах с думи на езика устно, и е покланящ се Нему, защото ад-дуа е поклонение и всеки покланящ се на Аллах изпълнява молитвата намаз, или говее, или извършва поклонението Хадж, с надеждата за награда от Всевишният Аллах и завоюване на Дженнета и спасение от наказанието в Джехеннема.

Шейх Абдурахман ас-Саади рахимеху Аллах, е казал:
 “Всичко, което се намира в Свещения Коран като повеля за отправяне на ад-дуа, и забрана за отправяне на ад-дуа към друг, освен Аллах, както и възхвалата от призоваващите, включва дуа за искане и дуа за поклонение.”
 Край на цитата. “ал-Каваид ал-Хиссан”(№ 51).

В някои от айетите на Свещения Коран, единия вид дуа може да бъде по-ясно изразена от другия вид.
Шейх ал-Ислям Ибн Теймийа рахимеху Аллах, е казал относно словото на Всевишният Аллах:
 Зовете своя Повелител със смирение и в уединение! Наистина, Той не обича престъпващите.
И не разпространявайте по земята поквара, след като тя е приведена в порядък!
И Го зовете със страх и надежда!
Наистина, милостта на Аллах е близо до добродетелните.
(7:55-56)
Тези два айета включват етикета и на двата вида дуа:
Дуа за поклонение, и дуа за искане (на нещо от Аллах).
Дуа в Свещения Коран може да се отнася към един от тези видове, или може да се отнася и за двата, защото те са свързани помежду си.
Дуа за искане (на нещо от Аллах) е търсене на онова, от което молителя ще се възползва и молба да се опази от това, което ще му навреди.
 Така той отправя дуа за полза и предпазване от вреда.
  И когато се отправя зов към Всевишният Аллах с надежда и страх, това се нарича дуа за поклонение.
Известно е, че и двата вида са свързани помежду си.
 Всяка дуа за поклонение предполага дуа за искане на нещо, както и всяка дуа за искане на нещо включва в себе си поклонение.
Въз основа на това, словата на Всевишният Аллах
“И когато Моите раби те питат за Мен - Аз съм наблизо, откликвам на зова на зовящия, когато Ме позове."
 (2:186),
включват и двата вида дуа, и по отношение на всеки един от двата вида.
Айета го разяснява.
Казано е: Аз ще му дам, когато той поиска от Мен:
И е казано още:
Аз ще го възнаградя, ако той се покланя на Мен.
И двете са свързани помежду си.
Това не попада в групата за използване на обща дума в двете си значения, или за използване на думата в реален и преносен смисъл, а това е да го използвате в реалния смисъл на това понятие, което включва и двете неща.
Помислете за това, защото е въпрос, който е от голяма полза, но рядко му се обръща внимание.
Повечето айети в Свещения Коран указват на двете значения, и то е от този тип.
За пример, Всевишният Аллах е казал: Кажи:
 “Не би ви обърнал внимание моят Повелител, освен ако сте Го призовавали."
(25:77)
т.е. вие Него зовете с дуа.
 И беше казано:
Това е така, защото Неговия призив към вас е да Му се поклоните.
И Аллах знае най-добре!
Източник: https://wardahasan206.blogspot.com

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма