Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Денят Арафа (9-ти Зу ал-Хиджжа) има следните достойнства и особености:




1) Това е денят, в който религията е била изградена и е станала пълноценна, и се е изпълнила милостта (ниамет) на Аллах....

В двата сборника “ас-Сахих” се съобщава с думи от Омар Ибн ал-Хаттаб радияллаху анху, за това, как един човек от юдеите му казал: “О, повелителю на правоверните!

Вие четете в своята Книга един айет. Ако той бе низпослан на нас юдеите, то бихме сторили празник този ден [за който се споменава в айета]”. Омар радияллаху анху, попитал: “И кой е този айет?” Юдеят отговорил: Днес Аз изградих за вас вашата религия и изпълних Своята милост към вас, и одобрих Исляма за ваша религия.

/5:3/

Омар радияллаху анху, казал: “Ние знаем какъв е този ден. Дори знаем мястото, където е бил низпослан на Пророка салляллаху алейхи ве селлем,[този айет]. Тогава той салляллаху алейхи ве селлем, е стоял на [местността] Арафат в петък!”



2) Този ден е празник за онези, който го посрещне.

Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Денят Арафа, Денят на Курбана и [следващите след тях три] дни “ат-ташрик” са празници за нас, о, хора на Исляма!

Това са дни за ядене и пиене.” /Този хадис е сведен от съставителите на сборниците “ас-Сунан.” Съобщава се, че Омар Ибн ал-Хаттаб радияллаху анху, е казал:

“[Айeтът: “ Днес Аз изградих за вас вашата религия …” е низпослан в петък, в деня Арафа, и тези два дни, хвала на Аллах, са празници за нас!”



3) Това е денят, за който Аллах се е заклел.

Великият Аллах, се заклева само за велики неща. И едно от тези велики неща е “засвидетелстваният ден” (йеум ал-машхуд), както е казал Всевишният Аллах:

“Кълна се и в свидетел, и в това, което той е засвидетелствал!"/85:3/Предава се от Абу Хурейра радияллаху анху, че Пророка салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Обещаният ден (йеум ал-мавуд) – това е Деня Къямет; засвидетелстваният ден – това е Деня Арафа; свидетелстващият ден – това е петък!”/Този хадис е сведен от ат-Тирмизи, а шейх ал-Албани го е счел за надежден [хасан].



Той също така е “нечетният” (ал-витр) ден, за който Аллах се кълне: “Кълна се вчетното, и в нечетното!/89:3/



Ибн Аббас e казал: “Четният – това е Денят за жертвоприношенията Курбан (йеум ал-адха), а нечетният – това е Деня Арафа. Това също така са думи и на Икрима и ад-Дахак.



4) Говеенето през този ден служи като изкупление [кефарет] за две години.

От Абу Катада радияллаху анху, се съобщава, че относно говеенето в Деня Арафа, Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:“Той служи като изкупление [кефарет за прегрешенията] от предишната година и за следващата година!”

/Този хадис е сведен от Муслим./

Това обаче, е желателно [мустехаб] само за онзи, който не е на хаджилък. Що се отнася до извършващият Хадж, то за него не е Сунна да говее в Деня Арафа, тъй като Пророка салляллаху алейхи ве селлем, не е говял през този ден.

Съобщава се, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, когато е бил на възвишението Арафат, в Деня Арафа, той е удържал хората от говеене.



5) Това е денят, в който Аллах е взел завет от потомството на Адам.

От Ибн Аббас радияллаху анхума, се съобщава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Наистина, Аллах е взел завет от реброто на Адам в [Деня] Ниаман (т.е. Арафа) и е изкарал от неговите слабини всички до един от неговите потомци.

Той ги е разпръснал предСебе Си подобно на прах, след това се обърнал към тях със словата:И когато твоят Повелител извади от слабините на синовете на Адам, тяхното потомство, и ги накара да засвидетелстват против себе си: “Не съм ли Аз вашият Повелител?”

Те казаха: “Да, ние свидетелстваме.” Това е, за да не кажете в деня Къямет: “Ние не знаехме за това!” Или да не кажете: “Нашите бащи бяха многобожници преди, а ние бяхме само потомци, които дойдоха след тях. Нима ще ни унищожиш заради онова, което вършеха привържениците на лъжата?”/7:172-173/

/Този хадис е сведен от Ахмед, а ал-Албани е потвърдил неговата достоверност./ Няма по-величествен ден от него, и няма по-величествен завет от този!



6) Това е ден за опрощаване на греховете, освобождение от огъня и гордост за хората, които го посрещат.

В сборникът “aс-Сахих” на Муслим се привежда с думи от Айша радияллаху анха, за това, че Пророка салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Няма друг такъв ден, в който Аллах да освобождава от огъня раби повече, отколкото в Деня Арафа. И наистина, Той се приближава, след това се гордее с тях пред меляикетата, казвайки: “Те какво желаят?”



От Ибн Омар се предава, че Пророка салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Наистина, Всевишният Аллах в нощта на Арафа, се гордее пред меляикетата с хората [които са пристигнали на] ‘Арафат, и казва:: “Вижте Моите раби! Те са дошли занемарени и прашни.”

/Този хадис е сведен от Ахмед, а ал-Албани е потвърдил неговата достоверност./



И Всевишният Аллах знае най-добре!



Мухаммед Салих ал-Мунаджид
Източник: https://hajjwarda.blogspot.com

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма