Когато Пророкът се събуждаше за допълнителна нощна молитва[в последната част от нощта], казваше:
«О, Аллах за Теб е прославата.
Ти си Светлината на небесата и на земята, и на всичко по тях.
За Теб е прославата.
Ти си неизменноУправляващия и Грижещия се за небесата и земята, и за всичко по тях.
За Теб е прославата.
На Теб принадлежи владението на небесата и на земята, и на всичко по тях.
О, Аллах, на Теб се отдавам, в Теб вярвам, на Теб се уповавам, към Теб се обръщам, в Твое име споря и Теб моля за отсъждане.
Опрости ми всичко, каквото съм сторил и каквото ще сторя, и това което съм спотаил, и което съм разкрил. Ти си Придвижващия напред, Ти си Отместващия назад.
Няма друг богосвен Теб» .
Една от дуите на Пратеника на Аллах била:
Една от дуите на Пратеника на Аллах била:
«Господи, помагай ми, но не помагай срещу мен; подкрепиме, но не подкрепяй срещу мен; насочи ме и облегчи напътствието за мен; подкрепи ме срещу онзи, който ме потиска! Господи, стори ме само на Теб признателен; само Теб споменаващ; само на Теб покорен; само към Теб устремен; пред Теб смирен; Тебе умоляващ и пред Теб покайващ се! Господи, приеми покаянието ми; измий греховете ми; приеми зова ми; насочи сърцето ми; укрепи вярата ми; насочи езика ми [да изрича правдиви слова]; и изведи злобата отсърцето ми!».
Достоверен хадис, изведен от Абу Дауд и Ат-Тирмизи.
Ал-Мугийра написал в писмо до Муауия ибн Абу Суфян, чеслед поздрава (селяма) на всеки намаз Пратеника на Аллах е казвал:
Ал-Мугийра написал в писмо до Муауия ибн Абу Суфян, чеслед поздрава (селяма) на всеки намаз Пратеника на Аллах е казвал:
«Няма друг бог освен Аллах, Един е Той, няма съдружник.
Негово е владението и за Него е прославата.
Той за всяко нещо има сила.
О, Аллах, никой не може да възпре онова, което Ти си дал и никой не може да даде онова, което Ти си възбранил.
Богатството на богатия не ще му помогне при Теб [ще му помогне само вярата и покорството]».
Предава го ал-Бухари.
От Муаз ибн Джабал е предадено, че Пророкът му казал:
От Муаз ибн Джабал е предадено, че Пророкът му казал:
«О, Муаз, кълна се в Аллах, че те обичам!
[След това казал: Препоръчвам ти, о, Муаз,] след всяка молитва [намаз] да не пропускаш да казваш:
О, Аллах, помогни ми да Те споменавам, да Ти благодаря добре да Ти служа!»
.Разказано от Абу Дауд и Ан-Нисаи; счетено за достоверно от Ибн Хиббан и ал-Хаким.
От Ибн Аббас е предадено, че при мъка и скръб Пратеника на Аллах е казвал: «Няма друг бог освен Аллах, Превеликия, Преблагия! Няма друг бог освен Аллах, Господаря на великия Трон! Няма друг бог освен Аллах, Господаря на небесата и Господаря на земята, и Господаря на знатния Трон».
От Ибн Аббас е предадено, че при мъка и скръб Пратеника на Аллах е казвал: «Няма друг бог освен Аллах, Превеликия, Преблагия! Няма друг бог освен Аллах, Господаря на великия Трон! Няма друг бог освен Аллах, Господаря на небесата и Господаря на земята, и Господаря на знатния Трон».
Предадено от ал-Бухари.
.От Абу Хурайра е предадено, че е казал: "Пророкът молеше Аллах да го опази от затруднението на изпитанието [всяко затруднение, което сполита човека и той няма сили да го понесе, нито да го отблъсне], настигането на нещастието, злочестата съдба и злорадството на враговете [които се измъчват, когато човек се радва; и серадват, когато човек се измъчва]".
.От Абу Хурайра е предадено, че е казал: "Пророкът молеше Аллах да го опази от затруднението на изпитанието [всяко затруднение, което сполита човека и той няма сили да го понесе, нито да го отблъсне], настигането на нещастието, злочестата съдба и злорадството на враговете [които се измъчват, когато човек се радва; и серадват, когато човек се измъчва]".
Разказано от ал-Бухари.
Анас ибн Малик казал: "Често чувах Пратеника на Аллах даказва: «О, Аллах, моля Те да ме опазиш от тревогата и мъката, от безсилието и мързела, от скъперничеството и страха, и от тежестта на дълга и измамата на хората!»".
Анас ибн Малик казал: "Често чувах Пратеника на Аллах даказва: «О, Аллах, моля Те да ме опазиш от тревогата и мъката, от безсилието и мързела, от скъперничеството и страха, и от тежестта на дълга и измамата на хората!»".
Разказано от ал-Бухари.
От Аиша е предадено, че е казала: "Пророкът казваше: «О, Аллах, отмий греховете ми [ако съм допуснал грехове] с вода, сняг и скреж[с различните видове на опрощението Ти]! И пречисти сърцето ми от греховете [и премахни тяхната следа], както пречистваш от мръсотия бялата дреха! И ме отдалечи от греховете ми, както си отдалечил изтока от запада! [Отмахни греховете, които съм допуснал и ги опрости!]»".
От Аиша е предадено, че е казала: "Пророкът казваше: «О, Аллах, отмий греховете ми [ако съм допуснал грехове] с вода, сняг и скреж[с различните видове на опрощението Ти]! И пречисти сърцето ми от греховете [и премахни тяхната следа], както пречистваш от мръсотия бялата дреха! И ме отдалечи от греховете ми, както си отдалечил изтока от запада! [Отмахни греховете, които съм допуснал и ги опрости!]»".
Разказано от ал-Бухари.
От Джабир е предадено, че е казал:
От Джабир е предадено, че е казал:
"Пророкът ни учеше [натова как да се молим и] да искаме напътствие от Аллах за [по-доброто за насвъв] всички дела [които възнамеряваме], както ни учеше на сура от Свещения Коран. И казваше:
«Ако някой от вас е загрижен за [възнамерява] някое дело, нека отслужи молитва от два рекята, без да е от задължителните, и после да каже: 'О, Аллах, моля Те да ме напътиш с Твоето знание, моля Те да ми дариш сила с Твоята мощ и Те моля за великата Ти щедрост! Защото Ти можеш, а аз немога; Ти знаеш, а аз не зная. Ти си Знаещият неведомото! О, Аллах, ако знаеш,че това дело [тук се назовава конкретната нужда] е добро за мен, за вярата ми,за земния ми живот и за отвъдния ми живот, отсъди го за мен [и го облегчи за мен, после ме благослови в него]! А ако знаеш, че това дело е лошо за мен, за вярата ми, за земния ми живот и за отвъдния ми живот, отдалечи го от мен и ме отдалечи от него, и отсъди за мен доброто, където и да е то, после ме стори доволен от него!'».
Разказано от ал-Бухари.
От Анас е предадено, че е казал: "Най-честата молитва(дуа) на Пророка беше: «Господи, въздай ни добрина в земния живот и добрина в Отвъдния! И ни опази от мъчението на Огъня!»".
От Анас е предадено, че е казал: "Най-честата молитва(дуа) на Пророка беше: «Господи, въздай ни добрина в земния живот и добрина в Отвъдния! И ни опази от мъчението на Огъня!»".
Разказано от Ал-Бухари.
.
От Абу Муса ал-Ашари е предадено, че Пророкът е отправял следната молитва (дуа): «О, Аллах, прости ми греховете, незнанието, престъпването ми на границите в делото ми и всичко онова, което Ти знаеш по-добре от мен! О, Аллах, прости ми допуснатото при безсилие и сила, [прости ми] моите волни и неволни грехове, и всичко това при мен го има!»".
.
От Абу Муса ал-Ашари е предадено, че Пророкът е отправял следната молитва (дуа): «О, Аллах, прости ми греховете, незнанието, престъпването ми на границите в делото ми и всичко онова, което Ти знаеш по-добре от мен! О, Аллах, прости ми допуснатото при безсилие и сила, [прости ми] моите волни и неволни грехове, и всичко това при мен го има!»".
Разказано от Ал-Бухари.
»".
Муслим извел хадис с първоизточник Ал-Бара, който казал: "Когато отслужвахме молитвата (намаза) зад Пратеника на Аллах, искахме да сме от дясната му страна, че когато се обръщаше след молитвата, да бъде с лице към нас. И така веднъж го чух да казва:
»".
Муслим извел хадис с първоизточник Ал-Бара, който казал: "Когато отслужвахме молитвата (намаза) зад Пратеника на Аллах, искахме да сме от дясната му страна, че когато се обръщаше след молитвата, да бъде с лице към нас. И така веднъж го чух да казва:
«Господи! Опази ме от Твоето мъчение в деня, когато ще съживиш Твоите раби»".
От Муаз е предадено, че е казал: "Пратеника на Аллах се молеше с тази молитва: «О, Аллах, моля Те да ми помагаш за извършването на добрини, изоставянето на порицаваните дела и обичането на нуждаещите се! И Те моля да приемеш покаянието ми, да ми простиш и да се смилиш над мен! А пожелаеш ли на някой народ изпитание или мъчение, то ме умъртви без да бъда изпитан!И Те моля за обичта към Теб, и обичта към онези, които Те обичат и обичта към всеки, който ще ме приближи до обичта към Теб!...»".
От Муаз е предадено, че е казал: "Пратеника на Аллах се молеше с тази молитва: «О, Аллах, моля Те да ми помагаш за извършването на добрини, изоставянето на порицаваните дела и обичането на нуждаещите се! И Те моля да приемеш покаянието ми, да ми простиш и да се смилиш над мен! А пожелаеш ли на някой народ изпитание или мъчение, то ме умъртви без да бъда изпитан!И Те моля за обичта към Теб, и обичта към онези, които Те обичат и обичта към всеки, който ще ме приближи до обичта към Теб!...»".
Хадис, разказан отАт-Тирмизи.
Ат-Тирмизи е извел хадис от Ибн Омар, в който е казал: "Пратеника на Аллах рядко ставаше от сбирка, докато не се помоли с тези молитви: «О, Аллах! Отреди ни от страхопочитанието Ти такъв дял, с който да ни отделиш от неподчинението пред Теб! И от обхвата на милостта Ти такъв дял, с който да ни въведеш в Твоя Рай! И от убеждението такъв дял, с който да облегчиш нещастията на земния живот! О, Аллах! Дари ни с наслаждение на слуха, зрението и силата ни, докато ни съживяваш! И го стори унаследено от нас! И стори така, че възмездието за нас да постига онези, които са ни угнетили! И ни подкрепи срещу онези, които враждуват с нас! И не сторвай бедата ни във вярата ни! И не сторвай земният живот най-голяма наша грижа, нито предел на наше тознание!
И не овластявай над нас онези, които няма да са милостиви към нас!»".
Ат-Тирмизи е извел хадис от Ибн Омар, в който е казал: "Пратеника на Аллах рядко ставаше от сбирка, докато не се помоли с тези молитви: «О, Аллах! Отреди ни от страхопочитанието Ти такъв дял, с който да ни отделиш от неподчинението пред Теб! И от обхвата на милостта Ти такъв дял, с който да ни въведеш в Твоя Рай! И от убеждението такъв дял, с който да облегчиш нещастията на земния живот! О, Аллах! Дари ни с наслаждение на слуха, зрението и силата ни, докато ни съживяваш! И го стори унаследено от нас! И стори така, че възмездието за нас да постига онези, които са ни угнетили! И ни подкрепи срещу онези, които враждуват с нас! И не сторвай бедата ни във вярата ни! И не сторвай земният живот най-голяма наша грижа, нито предел на наше тознание!
И не овластявай над нас онези, които няма да са милостиви към нас!»".