Откъс от книгата на шейх ал-Албани
" След като изпълняващия молитвата намаз даде “селям” надясно и наляво, три пъти казва естегфируллах а после казва:
“О, Аллах! Ти Си Мир и от Теб е Мирът благословен Си Ти, о, Обладателю на величие и щедрост!
" След като изпълняващия молитвата намаз даде “селям” надясно и наляво, три пъти казва естегфируллах а после казва:
“О, Аллах! Ти Си Мир и от Теб е Мирът благословен Си Ти, о, Обладателю на величие и щедрост!
/Аллахумме, енте-с-селям ва мин-ке-с-селям, тебаректе, йа за-ль-джаляли ва-ль-икрам!/”.
Ако молещият се е имам на намаз с джемаат, то той следва да произнесе тези слова преди да се обърне към хората.
След това следва да се каже:
“Няма друг достоен за поклонение, освен Аллах, Един е Той и няма съдружници!
Нему принадлежи владението, и Нему е хвалата, и Той над всяко нещо е Могъщ!
О, Аллах! Никой не може да лиши този, който Ти си надарил, и никой не дарява това, което Ти Си лишил, и пред Теб ще се окаже безполезно богатството на богатия.
Няма сила и мощ в никой, освен в Аллах, няма друг достоен за поклонение, освен Аллах, и ние не се покланяме на друг, освен на Него!
Той оказва благодеяния и милости, и Нему
След това следва да се каже:
“Няма друг достоен за поклонение, освен Аллах, Един е Той и няма съдружници!
Нему принадлежи владението, и Нему е хвалата, и Той над всяко нещо е Могъщ!
О, Аллах! Никой не може да лиши този, който Ти си надарил, и никой не дарява това, което Ти Си лишил, и пред Теб ще се окаже безполезно богатството на богатия.
Няма сила и мощ в никой, освен в Аллах, няма друг достоен за поклонение, освен Аллах, и ние не се покланяме на друг, освен на Него!
Той оказва благодеяния и милости, и Нему
(следва да се отдава) достойна хвала.
Няма друг достоен за поклонение, освен Аллах, и ние сме искрени в изповядване на религията пред Него, дори това да е ненавистно на неверниците!
Няма друг достоен за поклонение, освен Аллах, и ние сме искрени в изповядване на религията пред Него, дори това да е ненавистно на неверниците!
/Ля иляха илля-Ллаху вахда-ху ля шарикя ля-ху.
Ля-ху-ль-мульку, ва ля-ху-ль-хамду ва хуа ‘аля кулли шай’ин кадир! Аллахумма, ля мани‘а ли-ма а‘тайта, ва ля му‘тыйа ли-ма мана‘та ва ля йанфа‘у за-ль-джадди мин-кя-ль-джадд.
Ля хауля ва ля куввата илля би-Ллях, ля иляха илля-Ллаху, ва ля на‘буду илля иййа-ху.
Ля-ху-н-ни‘мату ва-ль-фадлю, ва ля-ху-с-сана’у-ль-хасан.
Ля иляха илля-Ллаху, мухлисына ля-ху-д-дина, ва ляу кариха-ль-кафируна!/”.
Ля-ху-ль-мульку, ва ля-ху-ль-хамду ва хуа ‘аля кулли шай’ин кадир! Аллахумма, ля мани‘а ли-ма а‘тайта, ва ля му‘тыйа ли-ма мана‘та ва ля йанфа‘у за-ль-джадди мин-кя-ль-джадд.
Ля хауля ва ля куввата илля би-Ллях, ля иляха илля-Ллаху, ва ля на‘буду илля иййа-ху.
Ля-ху-н-ни‘мату ва-ль-фадлю, ва ля-ху-с-сана’у-ль-хасан.
Ля иляха илля-Ллаху, мухлисына ля-ху-д-дина, ва ляу кариха-ль-кафируна!/”.
После следва по 33 пъти да се произнесат словата за тесбих “Преславен Аллах
/Cубхана-Ллах/”
“Хвала на Аллах /
Аль-хамду ли-Ллях/”
и “Аллах е най-Велик /Аллаху акбар/”,
а на 100-ния път да се каже:
“Няма друг достоен за поклонение, освен Аллах, Един е Той и няма съдружници!
Нему принадлежи владението, и Нему е хвалата, и Той над всяко нещо е Могъщ!
/Cубхана-Ллах/”
“Хвала на Аллах /
Аль-хамду ли-Ллях/”
и “Аллах е най-Велик /Аллаху акбар/”,
а на 100-ния път да се каже:
“Няма друг достоен за поклонение, освен Аллах, Един е Той и няма съдружници!
Нему принадлежи владението, и Нему е хвалата, и Той над всяко нещо е Могъщ!
/Ля иляха илля-Ллаху вахда-ху ля шарикя ля-ху. Ля-ху-ль-мульку, ва ля-ху-ль-хамду, ва хуа ‘аля кулли шай’ин кадир!/”.
После, след всеки намаз се чете айет ал-Курсий а така също и сура ал-Ихлас
“ал-Фaляк” и “ан-Нас
След сутрешния и вечерния намаз гореспоменатите 3 сури е желателно да се четат по три пъти, за което указват хадисите, в които се съобщава, че така е постъпвал Пратеникът на Аллах (с.а.с.). Всички споменати по-горе слова за споменаване и възхвала на Аллах е желателно да се произнасят в съответствие със Сунната, но това не се явява задължително.
. Словото “селям” е образувано от арабския три буквен корен “с-л-м”, едно от значението на който е “да бъде свободен; да се избави, да се спаси”.
По този начин името “Селям” като едно от имена на Всевишният Аллах указва това, че Той е свободен от всякакви недостатъци и всичко онова, което не се съобразява с Неговото величие и съвършенство.
. Т.е. 255-ти айет от сура ал-Бакара.
112-а сура от Свещения Коран.
113-а сура от Свещения Коран.
114-а сура от Свещения Коран.
“ал-Фaляк” и “ан-Нас
След сутрешния и вечерния намаз гореспоменатите 3 сури е желателно да се четат по три пъти, за което указват хадисите, в които се съобщава, че така е постъпвал Пратеникът на Аллах (с.а.с.). Всички споменати по-горе слова за споменаване и възхвала на Аллах е желателно да се произнасят в съответствие със Сунната, но това не се явява задължително.
. Словото “селям” е образувано от арабския три буквен корен “с-л-м”, едно от значението на който е “да бъде свободен; да се избави, да се спаси”.
По този начин името “Селям” като едно от имена на Всевишният Аллах указва това, че Той е свободен от всякакви недостатъци и всичко онова, което не се съобразява с Неговото величие и съвършенство.
. Т.е. 255-ти айет от сура ал-Бакара.
112-а сура от Свещения Коран.
113-а сура от Свещения Коран.
114-а сура от Свещения Коран.