Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Немюсюлманка: "Сложих хиджаб, за да отправя послание".

Нора Джафари, е доцент по история в Университета Конкордия. На 8-ми ноември започва да носи хиджаб на работното си място, като израз на противопоставяне на  Харта на ценностите, съпричастност към жените, които носят хиджаб на публични и работни места, засегнати от the charter.

Автор: Nora Jaffary
В деня след като Квебекската Партия представи Bill 60, на 8-ми ноември, започнах да нося хиджаб на работното си място, в знак на противопоставяне с предложената Харта на ценностите. Не съм Мюсюлманка. но работя в публични сектор — доцент по история в Университета Конкордия — и като такава, принадлежаща към категорията работници, засегнати от Хартата в професионалния си живот.
Бях обмисляла носенето на хиджаб за известно време, не само като израз на противопоставяне с принципите на Харта на ценностите, но и като подкрепа и съпричастност към хората, за които Bill 60 се отнася. 
Подходих постепенно - преди дори да беше внесена хартата, бях купила шал, който можех да нося като хиджаб. Носих го до и от работа, пазарувайки, взимайки децата от училище. Незабавно усетих ефекта. Почти всички, освен други жени, носещи хиджаб, отклоняваха погледа си, щом ги погледнех. Усещах техния дискомфорт. Или може би си внушавах - може би само аз бях тази, която се чувства некомфортно. 
“Не съм Мюсюлманка,” чувствах се длъжна да обяснвам. “Правя това само за противопоставяна на хартата.”
Имах усещането, че мамя. В деня, когато хартата бе представена реших, че е време за по-сериозен ангажимент — носене на правилен хиджаб.
Малкия ми син, 5 годишен, реши, че хиджаба е нещо хубаво. “Всеки може да носи това, което иска”, каза той. Но пък 8 годишния ми син се стресна, като ме видя на вратата на класната си стая.
“Децата ще ми се подиграват,” каза той. Беше прав. “Дъщеря ми учи в това училище и е тотално изолирана,” сподели една майка в хиджаб, докато гледахме децата на двора. “Има приятелка, чиято майка е от Тунис. Когато тя не е на училище, дъщеря ми е съвсем сама.”
Първия ден, когато отидох на работа с хиджаб, хората бяха със смесени реакции. Оказа се, че е съвсем нормално нещо да носиш хиджаб в Конкордия. В Университета се чувствах по-малко напрегната с хиджаба си, отколкото на всяко друго публично място - метрото или улицата около дома ми. Хората, които ме познаваха, избягваха първи да кажат нещо за хиджаба, коментираха само ако първа спомена. Един колега каза: "Мислех, че се опитваш да държиш ушите си на топло в студеното.”
Реших, че това, което трябва да правя, е да обяснявам носенето на хиджаб всеки път, когато срещна някой познат, така околните ще разберат действията ми и причината за тях.
Говорих за подкрепа с всеки колега. 
И така нося всеки ден хиджаб...Някои студенти изглеждат изненадани. Не съм сигурна дали си мислят, че това е нещо, което професор трябва да прави или че това е неприемливо действие за един немюсюлманин. Подозирам, че просто не са достатъчносигурни да влязат в политическа дискусия с мен. 
Споделих желанието си да нося хиджаб на работата си с Ада, една от майките в детската градина и тя каза: "Страхувам се, че ще ви е трудно. Опасно ли е?"
Казах й, че не ми е трудно (независимо, че понякога може да не ми е удобно, като например не чувам добре, като говоря по телефона). Имам поддръжници. Имам като защитник един страховит съюз. Имам културна столица.
Е, засега изглежда доста по-трудно да бъдеш човек с хиджаб, който няма нито една от тези привилегии. Изглежда много по-трудно една жена да носи хиджаб всеки ден - както Ада например, когато се сбогува с децата си, а те влизат в училище, където другите деца са се научили да търсят и да се възползват от различието. Изглежда много по-проблематично когато носенето на хиджаб може да се окаже причина нечие дете да бъде поставено в изолация. 
Всеки от нас би направил какво ли не, за да направи по-щастлив и лесен живота на децата ни, да им донесе повече успех. Да не махнеш хиджаба, когато чувстваш, че тези неща са поставени на карта, е наистина проява на смелост. 


Източник: https://islambulgaria.blogspot.com

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма