Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Вас ситостта ви погуби, нас гладът ни съживи




 Ситостта погубва човека, гладът го съживява. Да, няма грешка, това е самата истина.

У непрекъснато сития човек се проявяват и материални и духовни болести. За материалните болести предупреждават по най-убедителен начин лекарите. А за духовните болести свидетелства самият живот. Не въздействат наставленията и беседите на човек, който е препълнил стома...ха си. И най-мъдрите слова да бъдат изречени, и най-ценните съвети да бъдат дадени, и косъм по него няма да мръдне, защото стомахът му е пълен, а окото и сърцето му са мъртви. Ето защо една велика духовна личност е казала:

– Вас ситостта ви погуби, нас гладът ни съживи!

Велика истина се крие в тези слова. Виждаме дори Пратеника на Аллах (с.а.в.) често да гладува.

Един ден Фатма (р.анха), любимата щерка на Пророка, дошла при него с парче хляб. Казала:

– Току-що опекох хляб, донесох едно парче за теб, татенце.

Пратеника на Аллах казал:

– Дъще, за пръв път от три дена баща ти взема парче хляб в ръката си!

Хз. Айше (р.анха) предава:

– Ние, семейството на Мухаммед (с.а.в.), изкарвахме месец, без да се запали огън в дома ни. Храната ни се състоеше от фурми и вода. Понякога жените на мединските сподвижници носеха мляко на Пратеника на Аллах и с него се крепяхме на крака.

Великите личности на исляма вземали пример от това състояние на Пратеника на Аллах (с.а.в.), предпочитали да гладуват и с глад поддържали живи душите и сърцата си.

Големият мистик Сехл бин Абдуллах подражавал на Пратеника на Аллах (с.а.в.), попитали го:

– Какво ще кажеш за яденето веднъж на ден?

– Това е яденето на преданите – отговорил той.

– А за яденето по два пъти на ден?

– Това е яденето на вярващите.

– А за яденето по три пъти на ден?

Сехл се ядосал и казал:

– Прибери се при твоето семейство и поискай да ти направят обор, можеш да ядеш в него колкото пожелаеш.

Духовните личности предпочитали глада пред ситостта, гладували по собствена воля, така се развивали духовно, напредвали в науката и достигали мъдростта.

Лишенията са властвали в живота на тези хора, заслужаващи имената им да бъдат споменавани в книгите, най-важната им цел била да сложат преграда пред желанията и страстите на душите им. Ала нашата главната цел е да следваме страстите на душите си, дотолкова, че дори и най-малкото лишение помрачава света ни. Тоест когато онова, което великите личности са избирали с волята си, по неволя сполети нас, ние изтръпваме, губим надежда вместо да се възползваме от ситуацията, изпадаме в депресия.

Веднъж някакъв човек срещнал Ебу Тураб-и Нахшебийе в храма и го попитал от колко дена гладува. От седем дена, бил отговорът. Такива хора считат и най-сухия хляб за най-голямото благо, когато го притежават, считат себе си за най-щастливите хора.

Днес нашите трапези са препълнени с най-различни блага на Всевишния Аллах, ала ние не сме радостни и не сме щастливи. Не се разпознаваме като хора, удостоени с големи блага, и се давим в чувството, че все нещо ни липсва. Може би тях гладът ги съживява, а нас ситостта ни погубва..
Източник: https://ramazanramadankareem.blogspot.com

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма