Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

След погребението се извършват следните действия, съответстващи на Сунната:

Гробът не трябва да е на повече от една педя над земята, както и не трябва да е равен със земята, за да личи, че това е гроб.

 От Джабир (р.а.) , се предава, че:
 “Пратеникът на Аллах(с.а.с.) , е бил погребан в гроб с ляхад, и нишата е била закрита с тухли от слама и глина, като гроба му е бил издигнат на около педя от земята.”
 /Този хадис е сведен от Ибн Хиббан в неговия сборник “Сахих” (2160)
и ал-Бейхаки (3/410) с надежден хасен иснад./

------------

В хадис от Суфян ат-Таммар се предава:

 “Видях гроба на Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , [както и гробовете на Абу Бакр и Омар (р.а.) , които бяха във вид на хълм.”
 /Този хадис е сведен от ал-Бухари (3/189-199), ал-Бейхаки (3/4),
Ибн Абу Шейба и Абу Наим в “ал-Мустахридж”, както и “ат-Талхис”./

---------

В хадис от Ибн Абдуллах Ибн ал-Мутталиб Ибн Абу Вадаа (р.а.) , се предава:
“Когато починал Осман Ибн Мазуан, аз присъствах на погребението му, и Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , повели на един човек да донесе камък, но човека не можа да го донесе.
  Тогава Пратеникът на Аллах с.а.с., запретнал ръкави до лактите.
 Ибн Абдуллах ал-Мутталиб продължил своя разказ:
 Онзи, който ме извести за Пратеникът на Аллах с.а.с., ми каза:
 “Аз видях белизната на лактите му, тоест на Пратеникът на Аллах с.а.с., когато той запретна ръкавите си, и след това сам донесе този камък и го постави върху гроба откъм главата на покойника и каза:
 “От [този камък] ще зная къде е гроба на своя брат, и ще погребвам тук, който почине от моето семейство.”
/Този хадис е сведен от Абу Дауд (2/69), ал-Бейхаки (3/412)/

-----------

От Джабир р.а., се предава, че:
 “Пратеникът на Аллах с.а.с., забрани да се шпаклова гроба с гипс, да се седи върху него, както и да се строи върху него, забрани също така и [да се издига над земята повече от позволеното], както и [ да се изписват различни надписи]”.
/Този хадис е сведен от Муслим (3/62), Абу Дауд (2/71), ан-Насаи (1/284,285,286), ат-Тирмизи (2/155), ал-Хаким (1/370), ал-Бейхаки (4/4) и Ахмед (3/295).
 Допълненията в скобите са от Абу Дауд, ан-Насаи и ал-Бейхаки, ат-Тирмизи и ал-Хаким./

------------

От Абу Саид ал-Худри се предава, че:
  “Пратеникът на Аллах с.а.с., забрани да се изграждат постройка върху гроб”.
/Този хадис е сведен от Ибн Маджа (1/473)./

------------

От Абу ал-Хийядж ал-Асади се предава:
 “Али Ибн Абу Талиб (веднъж) ми каза:
 “Ти искаш ли да те подтикна към (да те накарам да направиш) това, което Пратеникът на Аллах с.а.с., ме подтикна (ме накара да направя)?
Не оставяй нито една статуя [в друг вариант: изображение, картина, скулптура] [в дома] унищожи [изтрий ги] всички, както и гробниците издигнати (високо) над земята, сравни ги всички!”
/Този хадис е сведен от Муслим (3/61), Абу Дауд (2/70), ан-Насаи (51/28), ат-Тирмизи (2/153-154), ал-Хаким (1/369), ал-Бейхаки (4/3), ат-Тайалиси (155) и Ахмед (741,1064)./

------------------

От Самама Ибн Шафий се предава:
 "Бяхме заедно с Фадала Ибн Обейд ал-Ансари по земите на Рум, [при остров Родос], когато един от нашите спътници почина.
Тогава Фадала Ибн Обейд изпълни намаза дженазе, и заповяда гроба да бъде (снижен) равен със земята, а после каза:
 "Чувал съм как Пратеникът на Аллах с.а.с., повеляваше гробовете да бъдат снишавани изравнени със земята”.
/Този хадис е сведен от Муслим (3/61), Абу Дауд (2/70), ан-Насаи (1/285), ал-Бейхаки (4/2-3) и Ахмед (6/18)./

 След този хадис шейх ал-Албани е казал следното:
 “Очевидния смисъл на думите: “ …гроба да бъде равен със земята.”, не се отнасят за издигането на гроба над земята според позволеното, и това не означава, че трябва да бъде сравнен със земята, защото има доказателство, че според Благородната Сунна, гроба може да бъде една педя над земята, както бе посочено по-рано.
 В подкрепа на този същия хадис са думите и на Фадала, който не е повелил да се премахне напълно пясъка, който покрива гроба и е над земята.
Това е тълкуването на учените улема.
 Виж повече в “ал-Марака” (2/372)


--------------

От Абу Хурейра р.а.,се предава, че Пратеникът на Аллах с.а.с., е казал:
 “Наистина, за някой от вас, да седне върху горящи въглени, и да се подпали дрехата му, и те (горящите въглени) да достигнат до кожата му, е по-добре, отколкото той да седне върху гроб”. /
Този хадис е сведен от Муслим (3/62), Абу Дауд (2/71), ан-Насаи (1/287), Ибн Маджа (1/484), ал-Бейхаки (4/79) и Ахмед (2/311)./

------------
От Укба Ибн Амир се предава, че Пратеникът на Аллах с.а.с., е казал:
 “Онзи, който ходи върху горещи въглени, или върху острието на меч, или си кърпи сандалите от палмови листа[нощем, защото тогава това е много трудно нещо], то за мен е той по-любим от онзи, който стъпва върху гроба на мюсюлманин.
И не ходете по малка нужда на гробищата, защото това е като да ходиш по малка нужда насред пазара на открито”
/Този хадис е сведен от Ибн Абу Шейба (4/133) и Ибн Маджа (1/474)./

--------------

От Абу Мурсад ал-Ганави се предава, че е чул как Пратеникът на Аллах с.а.с., е казал:
  “Не извършвайте намаз на гробищата и не сядайте върху тях!”
 /Този хадис е сведен от Муслим (3/62) и авторите на сборниците “ас-Сунан”./

----------------

От Абу Саид ал-Худри се предава, че Пратеникът на Аллах с.а.с., е казал:
 “Цялата земя е месджид [място за намаз],освен гробищата и банята”. /
Този хадис е сведен от всички автори на сборниците “Сунан”, без ан-Насаи./



----------------

От Анас се предава, че:
 “Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , забрани да се извършва намаз между гробовете.”
  /Този хадис е сведен ал-Баззар (2/27)/

-------------
От Ибн Омар р.а., се предава, че Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , е казал:
 “Извършвайте намаза си във вашите домове, а не ги вземайте [домовете си]за гробове!”
 /Този хадис е сведен ал-Бухари (1/420), Муслим (2/187) и Ахмед (4511, 6045)./

-------------

От Абу Хурейра р.а., се предава, че Пратеникът на Аллах с.а.с., е казал:
 “Не превръщайте своите домове в гробища, защото шейтана бяга от дом, в който се чете сура “ал-Бакара”.
/Този хадис е сведен от Муслим (2/188), ат-Тирмизи (4/42), ан-Насаи в сборника “Фадаил ал-Коран”, ал-Бейхаки в сборника “Шуаб ал-Иман” и Ахмед (2/284) с думи от Абу Хурейра./

---------------
От Айша и Ибн Абдуллах се предава:
 “Веднъж, по време на низпосланието [на Свещения Коран] към Пратеникът на Аллах с.а.с., той се покри с черна наметка.
  Когато не му стигна въздуха, той свали наметката от лицето си и в такова положение каза: “Проклятието на Аллах [да се стовари върху] юдеите и християните, [тъй като те] превърнаха гробовете на своите пророци в храмове!”
  Той Пратеникът на Аллах с.а.с., се опасяваше от това, което те са сторили.”
 /Този хадис е сведен от ал-Бухари(1/6,422/8,386/116), Муслим (2/67), ан-Насаи(1/115), ад-Дарами (1/326), ал-Бейхаки(4/80) и Ахмед (1/6, 218)./


------------------

От Айша р.а., се предава, че Пратеникът на Аллах с.а.с., по време на болестта си, от която не се е оправил, е казал:
 “Аллах е проклел юдеите и християните [защото] са устроили гробовете на своите пророци в място за поклонение”.
И тя е казала: “И ако това не бе така, то той обезателно би сторил своя гроб отличаващ се, но той се страхуваше от това, гроба му също да не се превърне в месджид!”
/Този хадис е сведен от ал-Бухари (3/156, 8/114), Абу Аввана (2/399) и Ахмед (6/255)./

---------------
От Абу Хурейра р.а., се предава, че Пратеникът на Аллах с.а.с., е казал:
 “Аллах да порази юдеите[в друг вариант: Аллах е проклел] юдеите и християните [защото] са устроили гробовете на своите пророци в място за поклонение”.
 /Този хадис е сведен от ал-Бухари (1/422), Муслим и Абу Аввана (2/400), Абу Дауд (2/71), ал-Бейхаки (4/80) и Ахмед (2/366)./



--------------------
От Абу Хурейра р.а., се предава, че Пратеникът на Аллах с.а.с., е казал:
 “О, Аллах! Не прави гроба ми да е идол! Аллах е проклел народа, който е превърнали гробовете на пророците си в място за поклонение.”
/Този хадис е сведен от Ахмед (2/246), Ибн Саад в “ат-Табакат” (2/362), Абу Наим в “ал-Хиля” (7/317)./



----------------
От Джундуб се предава, че чул как Пророкът с.а.с., пет дни преди смъртта си да казва:
 [Вие ми бяхте братя и другари], и аз наистина съм чист пред Аллах, тъй като нито един от вас не е мой възлюбен халил.
Това е така, защото Всевишният Аллах ме е избрал за Свой възлюбен халил, така както Той е избрал Ибрахим за Свой възлюбен халил.
 Ако аз бих могъл да избера от моята общност Умма възлюбен халил, то щях да избера за такъв Абу Бакр.
А нима онези, които бяха преди вас не превръщаха гробовете на своите пророци и благочестиви праведници в място за поклонение!?
 И затова не превръщайте гробовете в място за поклонение!
 Аз ви забранявам да правите това! /
Този хадис е сведен от Муслим (2/67-68), аш-Шаукани (2/114) и Абу Аввана (2/401)./


-----------------

От Абдуллах Ибн Месуд се предава:
 “Чух Пратеникът на Аллах с.а.с., да казва:
 “Най-лошите измежду хора са онези, които Часът завари живи и които превръщат гробовете в място за поклонение.”
/Този хадис е сведен от Ахмед (4342), Ибн Абу Шейба, и Ибн Хиббан и ат-Табарани в “ал-Кабаир”)

----------------
От Айша р.а., се предава, че когато Пророкът с.а.с., бил болен, някои от неговите съпруги Умм Хабиба и Умм Селяма разказали, че в Етиопия видели църква (наречена Марийа), в която имало красиви изображения.
А Пратеникът на Аллах с.а.с., казал за всичко това следното:
 “Наистина, ако някой сред тях е благочестив и умре, то върху гроба му строят храм и там рисуват тези изображения.
Те (постъпващите така) са най-лошите създания пред Аллах [в Деня Къямет]!”
/Този хадис е сведен от ал-Бухари (1/421-422), Муслим (2/66-67), ан-Насаи (1/115), Абу Аввана (2/401-402), ал-Бейхаки (4/80), Ахмед (6/51), Ибн Абу Шейба (4/140)./

------------------
От Абу Хурейра р.а. се предава,че Пратеникът на Аллах с.а.с., е казал:
“Не правете моят гроб място за празненство!
 И не превръщайте домовете си в гробове!
Когато отправите благослов за мен, то вашият благослов ще стигне до мен.”
/Този хадис е сведен от Абу Дауд (1/319) и Ахмед (2/367)/

------------
От Абу Хурейра р.а., се предава, че Пророкът с.а.с., е казал:
“Не се отправяйте на път [в друг вариант: Не извършвайте пътешествие] (за посещение), освен в трите джамии:
  (ал-Масджид ал-Харам в Мекка),
 Джамията на Пратеникът на Аллах с.а.с.(в Медина),
  и Джамията ал-Акса (в Йерусалим)”
 /Този хадис е сведен от ал-Бухари, Муслим и авторите на сборниците “Сунан”, Ахмед (2/501) и ад-Дарами (1/330)./


----------------

От Абу Саид ал-Худри се предава, че чул, как Пратеникът на Аллах с.а.с., е казал:
 “Не се отправяй на път [в друг вариант: Не се отправяйте на път] (за посещение), освен в моята Джамия (в Медина), (ал-Месджид ал-Харам в Мекка) и Джамията ал-Акса”.
/Този хадис е сведен от ал-Бухари и Муслим и Ахмед (3/93,64).

---------------
От Абу Басра ал-Гифари се предава, че срещнал Абу Хурейра и го попитал:
 “От къде идваш?” Абу Хурейра му отговорил: “Идвам от гората (ат-Тур), там извърших намаз.”
 Абу Басра му казал: “Що се отнася до мен, то аз бих ти препоръчал да не ходиш, защото чух Пратеникът на Аллах с.а.с., да казва:
“Не се отправяй на път, освен към трите джамии:
(ал-Масджид ал-Харам в Мекка) , моята Джамия и Джамията ал-Акса”. /
Този хадис е сведен ат-Тайалиси (1348) и Ахмед (6/7)./

-------------

От Каз’ат ал-Басри се предава, че поискал да отиде до гората (ат-Тур) и попитал Ибн Омар. Той му отговорил: “Доколкото знам, Пророкътс.а.с., е казал: :
 “Не се отправяй на път, освен към трите джамии (ал-Масджид ал-Харам в Мекка):, Джамия на Пророка с.а.с., и Джамията ал-Акса”.
Затова откажи се от ходене до гората ат-Тур и не тръгвай натам!”
/Този хадис е сведен от ал-Азраки в книгата “Ахбар Мекка” стр.304, ал-Хайсами в “ал-Муджемма”(4/4), ат-Табарани в “ал-Кабир” и “ал-Аусат”./

---------------

Пратеникът на Аллах с.а.с., е казал:
 “ Всяко нововъведение [бидаат] [в религията] e заблуждение, а всяко заблуждение води в Огъня на Джехеннема.”
/Този хадис е сведен от ан-Насаи и Ибн Хузейма./

-------------

Забранено е чупенето на кости от трупа (скелета) на мюсюлманин;


 Доказателство за това намираме в казаното от Пратеникът на Аллах с.а.с.:
“Чупенето на кости на починал правоверен, е подобно като чупенето на кости на жив”.
 /Този хадис е сведен от Абу Дауд (2/69), Ибн Маджа (1/492), ат-Тахави в “ал-Мишкал” (2/108), Ибн Хиббан в неговия сборник “Сахих” (776), Ибн ал-Джаруд в “ал-Мунтака” (стр.551), ад-Даракутни (367), ал-Бейхаки (4/58) и Ахмед (6/264)./
 В този хадис има доказателство, че е забранено трошенето на кости от трупа на починалия правоверен. /




------


















About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма