Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Низпославане на откровението вахий към Пратеникът на Аллах (с.а.с.)

Предава се от Айша(р.а.)
“Низпославане на откровението вахий към Пратеникът на Аллах (с.а.с.) започнало с истинно видение на сън, и той не е виждал никакви други видения, освен тези, които са идвали, подобно на утринна зора .
След това на него му е била внушена любов към уединението, и той започнал често да се уединява в пещерата на гората Хира , където се е занимавал с делата на благочестията, тоест покланял се е [на Аллах] в течение на много нощи, докато
 [в него не възниквало желание]
да се върне при семейството си.
Обикновено той е вземал със себе си всички необходими за това припаси, а след това се е връщал при Хадиджа и се е запасявал с всичко, което е необходимо за ново такова уединение.
[Това е продължавало до тогава], докато не му е била разкрита истината, когато се е намирал в пещерата [на гората] Хира.
При него Дошзл Ангелът и му казал:
“Чети!” — на което той (с.а.с.) , казал:
“Аз не умея да чета!”
Пратеникът на Аллах (с.а.с.) казал:
“Тогава той ме хвана и ме стисна така, че аз се напрегнах до краен предел, а след това ме пусна и отново каза:
“Чети!”
Аз казах:
 “Аз не умея да чета!”
Той още веднъж  ме хвана и ме стисна така, че аз [пак] се напрегнах до краен предел, а след това ме пусна и отново каза: “Чети!”
Аз [отново] казах:
 “Аз не умея да чета!”
 “Тогава той ме хвана и ме стисна така, че аз [пак] се напрегнах до краен предел, а след това ме пусна и отново каза:
Чети [о, Мухаммед] в името на твоя Повелител,
Който сътвори, -сътвори човека от съсирек!
Чети!
Твоят Повелител е Най-щедрия,
 Онзи, Който научи чрез калема,
научи човека на онова, което не е знаел.
/96:1-5 /
[Айша (р.а.) , продължила]:
 И Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , чиито плещи треперели
 [от страх], се върнал с това, влязъл при Хадиджа и казал:
“Завийте ме!
Завийте ме!”
Тя го завила и [той салляллаху алейхи ве селлем,
 останал в подобно положение известно време, докато]
страхът не преминал, след което казал на Хадиджа: “О, Хадиджа! Какво става с мен?”
 — и разказал на нея всичко.
След това казал:
 “Изплаших се за себе си!”
Хадиджа му казала:
 “Не, не, радвай се!
 Кълна се в Аллах!
Аллах никога няма да опозори, защото ти поддържаш роднинските връзки, [винаги] говориш истината, помагаш на [слабия] да понесе бремето си, даваш на нямащия, оказваш гостоприемство и помагаш [на тях] да преодолея несгодите!”
След това Хадиджа излязла [от дома] заедно с него и го отвела при своя братовчед
 Уарака Ибн Науфал Ибн Асад Ибн Абд ал-Узза,
чиито баща е бил брат на нейния баща.
[Уарака], в епохата на невежеството джахилия приел християнството, познавал арабската писменост, преписвал от ал-Инджил това, което е било угодно на Аллах, и е бил
[по онова време] вече сляп старец.
Хадиджа му казала:
 “О, чичо , изслушай сина на твоя брат!”
 Уарака Ибн Науфал казал:
 “О, синко на моя брат!
Какво виждаш?”
— и Пратеникът на Аллах (с.а.с.) ,
 му съобщил това, което е видял.
Уарака му казал:
 “Това е Ангелът , който е бил изпратен на Муса алейхисселям!
О, ако бях млад [в тези дни] и да можех да доживея до времената, когато твоя народ ще те прогони!”
Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , е казал:
 “А, нима те ще ме прогонят?”
Уарака казал:
“Да, защото, когато се яви човек с нещо подобно на това,
 което ти си донесъл със себе си, с него винаги враждуват,
 но ако доживея до този ден ,то ще ти помагам, колкото мога!”
Уарака обаче скоро [след това] умрял, а откровението временно се прекратило.”
Сахих ал-Бухари

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма