Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Трите нива на говеенето според сеййиди Абдулкадир ел-Джейляни, Аллах да е доволен от него, обяснени от шейх Мухеммед ен-Ниневи


Трите нива на говеенето според сеййиди Абдулкадир ел-Джейляни, Аллах да е доволен от него, обяснени от шейх Мухеммед ен-Ниневи
Приемете за своя мисия през този Рамазан да работите още по-усилено за Пречистия и Всевишен Аллах, за да го посрещнете в по-добро състояние на духа от предишния Рамазан.
В сура ел-Бакара, айет 183-ти се казва по смисъл:
О, вярващи, предписано ви е говеенето така, както бе предписано на онези преди вас, за да се научите да се въздържате (на самоконтрол).
Правенето на ибадет (богослужение) не е някаква самоцел.
То е просто средство за постигане текуа
(богобоязън, най-често превеждано като съзнаване на Бог).
Целта на много от ибадетите е придобиването на търпение.
В хадис с добра верига предаден от ет-Тирмизи и ибн Мадже се казва:
“Говеенето е половината от търпението.”
И така в действителност то (говеенето) е школа, чиято цел е постигането на самоконтрол (ле‘аллекум теттек̣ӯн).
Знаци за успех от рамазанското говеене:
- Дали си станал по-добър човек от предишния Рамазан?
- Дали си по-близо до Аллах?
(Степените на говеене:)
Първо ниво (най-елементарното):
Да се въздържаш от храна, вода, полови отношения и подобните на тях.
Второ ниво (говеенето на тялото):
Всичките ти органи да се въздържат от извършването на харам.
Трето ниво (говеенето на сърцето):
Избягване на всички земни мисли и фокусиране единствено върху Аллах.
Пълно отдаване на себе си.
Провалянето на говеенето означава въвличането на човек в му страсти и желания, но то може да значи и всяко нещо, което отвлича вниманието на човек от постоянното му наблюдение на Всемогъщия и Величествен Аллах.
Трябва да има икбал:
тичане към Аллах с телата, сърцата и душите ни към наблюдаването на Аллах.
В сура ел-Ен‘ам, 91-ви айет се казва по смисъл:
“Кажи “Аллах!” и ги остави да се лутат в своите игри!”
Усъвършенстване на говеенето на евлиите (“светците”) и праведниците.
1. Говеенето на очите.
Т.е. очите ви да не поглеждат никакъв харам така, както е посочено в хадиса:
Лошият поглед е една от отровните стрели на проклетия шейтан.
Който го изостави заради Аллах
(Велик и Всемогъщ е Той) ще получи вяра от Него, сладостта на която ще усети
в сърцето си.
(предаден от ел-Хаким)
Ако вие изоставите погледа към забраненото,
Аллах ще ви даде да усетите сладостта на вярата в сърцето си.
Но говеенето на очите обхваща дори и гледането на безполезни неща, които занимават мисълта на сърцето, та дори и да са позволени.
2. Говеенето на езика.
От лъжи, обиди, клюки, одумване, злословене, спорене.
Вместо да се занимавате със спорове ангажирайте езиците си със споменаването на Аллах. Aбу Умамa предава:
Каза Пратеникът на Аллах, Аллах да го благослови и приветства:
Гарантирам къща в покрайнините на Дженнета за онзи, който изостави спора, дори и да е прав.
И къща в средата на Дженнета за онзи, който изостави лъжата, дори и когато се шегува.
И къща в най-високите степени на Дженнета за онзи, който усъвършенства характера си.
Много учени по сира (история) казват,
 че ебу Бaкр (Аллах да е доволен от него) поставяше камъче на езика си, което да го възпрепятства да говори.
3. Говеене на ухото.
Да не слушаме лъжи или каквото и да било друго забранено, като клюки и т.н.
Стойте на страна от събирания, където се разнасят сплетни или се говори лошо.
4. Говеене на останалите органи – ръце, крака, стомах.
Трябва да сме в мир със своя стомах.
Избягвайте преяждането по време на заговяване и на разговяване.
Не преяждайте!
Не приключвайте говеенето, като разговявате с храна, която е харам-забранена.
Това е все едно да се построи замък за сметка на разрушаване на цяло селище.
Но не забравяйте, че говеенето може да се развали и чрез злословене и сплетничене.
Колкото по-малко храна – толкова по-здрав дух!
Яжте по малко, за да усетите истинският Суннет.
Това ще стане причина да осъзнаете безпомощността си пред Пречистия и Всевишен Аллах.
5. Говеенето на сърцето.
Т.е. сърцето да се намира между страха и надеждата.
Страх, че добрините ни ще бъдат отхвърлени от Аллах и надежда, че добрините ни ще бъдат приети от Аллах.
сеййиди шейх д-р Мухаммед ибн Йехйа ен-Ниневи ел-Хусейни (Аллах да го опази!)
Източник: https://ramazanramadankareem.blogspot.com

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма