Пратеникът на Аллах (с.а.с.) е казал:
„Най-доброто поколение е това, в което съм аз,
след това второто, след това третото.“
Предадено от Бухари (2652 и др.) и Муслим (2536 и др.).
Арабската дума „карн“ (поколение) може да означава и „век“.
---------------------
„Най-доброто поколение е това, в което съм аз,
след това второто, след това третото.“
Предадено от Бухари (2652 и др.) и Муслим (2536 и др.).
Арабската дума „карн“ (поколение) може да означава и „век“.
---------------------
Пророкът (с.а.с.) е казал във връзка с национализма:
„Оставете го.
Той мирише ужасно.“
Предадено от Бухари (4905).
„Оставете го.
Той мирише ужасно.“
Предадено от Бухари (4905).
-------------
Пророкът (с.а.с.) е казал:
َ„Не смятайте за истина това, което казват хората на писанието, но
и не казвайте, че е лъжа, а казвайте:
„Вярваме в низпосланото на нас и в низпосланото на вас.
Нашият Бог и вашият Бог е един и същ.
Ние сме Нему отдадени.
[29:46]““
Предадено от Бухари (7362).
И така сподвижниците на пророка (Аллах да е доволен от тях) взимали някои неща от историите от хората на писанието, ако това нямало нищо общо с акидата (ислямските основи на вярата)
и със законовите наредби.
َ„Не смятайте за истина това, което казват хората на писанието, но
и не казвайте, че е лъжа, а казвайте:
„Вярваме в низпосланото на нас и в низпосланото на вас.
Нашият Бог и вашият Бог е един и същ.
Ние сме Нему отдадени.
[29:46]““
Предадено от Бухари (7362).
И така сподвижниците на пророка (Аллах да е доволен от тях) взимали някои неща от историите от хората на писанието, ако това нямало нищо общо с акидата (ислямските основи на вярата)
и със законовите наредби.
---------------
Пратеникът на Аллах (с.а.с.) е казал:
„Предавайте от мен, дори и да е само една строфа от Корана;
и разказвайте от народа на Израил без опасение.
И който измисли за мен нарочно една лъжа, той да заеме мястото си в огъня на ада!“
Предадено от Бухари.
„Предавайте от мен, дори и да е само една строфа от Корана;
и разказвайте от народа на Израил без опасение.
И който измисли за мен нарочно една лъжа, той да заеме мястото си в огъня на ада!“
Предадено от Бухари.
Това означава: Разказвайте от народа на Израил, освен ако не мислите, че е лъжа.
(Из: Мана ал-Каттан - изследователски труд в областта на науката за Корана (араб. ез.:Мабахит фи улум ал Коран).)
(Из: Мана ал-Каттан - изследователски труд в областта на науката за Корана (араб. ез.:Мабахит фи улум ал Коран).)
Повечето от тези израилски предания идват от 4 човека -
мюсюлмани, които приели Исляма в самото начало, но преди това са били от хората на писанието и са познавали
юдео-християнските източници:
Абдуллах ибн Салам, Кааб ал-Ахбар, Вахб ибн Мунаббих и Абдулмалик
ибн Джурайдж. Най-ученият и най-добрият от тях бил Абдуллах ибн
Салам, един от сахабите и бивш юдейски учен, който юдейските учени мразели след като приел Исляма, заради знанията му по въпроса за знаците, които предсказват очаквания пророк,
който той ясно разпознал в Мухаммад (с.а.с.).
----------------------
мюсюлмани, които приели Исляма в самото начало, но преди това са били от хората на писанието и са познавали
юдео-християнските източници:
Абдуллах ибн Салам, Кааб ал-Ахбар, Вахб ибн Мунаббих и Абдулмалик
ибн Джурайдж. Най-ученият и най-добрият от тях бил Абдуллах ибн
Салам, един от сахабите и бивш юдейски учен, който юдейските учени мразели след като приел Исляма, заради знанията му по въпроса за знаците, които предсказват очаквания пророк,
който той ясно разпознал в Мухаммад (с.а.с.).
----------------------
Табари предава: Пратеникът на Аллах (с.а.с.) е казал в следното сахих предание:
„Първото нещо, което Аллах е създал е перото
(араб. ез.: ал-калам).
„Първото нещо, което Аллах е създал е перото
(араб. ез.: ал-калам).
С това се има предвид молива на "дъската на предопределението" (араб. eз.: Ал-лауху-л-махфуд).
АЛ-ЛАУХУ-МАХФУД:
Запазената дъска; спомената в Корана (85:22) като оригиналния
текст на Корана в небето.
(Из: Малък речник на Исляма от Ахмад фон Денффер).
АЛ-ЛАУХУ-МАХФУД:
Запазената дъска; спомената в Корана (85:22) като оригиналния
текст на Корана в небето.
(Из: Малък речник на Исляма от Ахмад фон Денффер).
След това Той му казал:
„Пиши“ и то записало всичко,което ще се случи.“
„Пиши“ и то записало всичко,което ще се случи.“
[Табари], стр.17; В [Табари], стр.17 е посочена веригата на разказвачите на преданието,която в превода тук не е посочена. Табари споменава, че това е едно здраво
(араб. ез.:сахих) предание.
В своя исторически труд Табари предава хадисите най-често с пълната верига разказвачи,но често обаче не споменава, дали става въпрос за здрава или слаба верига.
Той като всеки осведомен учен и други като него са в състояние сами да разпознаят дали веригата е слаба или здрава.
Но за незапознати с "науката на мъжете" (науката, която установява, кой от разказвачите е надежден и кой не)
това обаче е трудно.
Тъй като в този труд се цели използването по възможност само на здрави и добри предания, веригите от разказвачи на преданията ще бъдат изследвани.
(араб. ез.:сахих) предание.
В своя исторически труд Табари предава хадисите най-често с пълната верига разказвачи,но често обаче не споменава, дали става въпрос за здрава или слаба верига.
Той като всеки осведомен учен и други като него са в състояние сами да разпознаят дали веригата е слаба или здрава.
Но за незапознати с "науката на мъжете" (науката, която установява, кой от разказвачите е надежден и кой не)
това обаче е трудно.
Тъй като в този труд се цели използването по възможност само на здрави и добри предания, веригите от разказвачи на преданията ще бъдат изследвани.