Повтаря ли се даването на откупа фидя?
Няма разногласие между правоведите относно това,
че даването на фидя се повтаря според броя на дните,
които човекът, длъжен да говее, е доживял,
но не е говял през тях поради това, че е бил от онези, които не могат да говеят.
Разногласие обаче има по отношение на онзи, който отложи наваксването на пропуснатото говеене от Рамазан, докато настъпи следващият Рамазан или по-следващият, дали тогава даването на фидя за него се повтаря с повтарянето на годините, или не?
Споменахме, че правоведите от Ханефийското направление са казали, че по начало не е задължително даването на фидя поради отлагане на наваксването до следващия Рамазан, съгласно общото значение на текста от Корана, затова такъв човек е длъжен само да навакса пропуснатото говеене, а избързването в това е по-добро. Болшинството правоведи пък са казали, че е задължително да се дава фидя наред с наваксването.
След това сред тях има разногласие, правоведите от Ханбалийското и Маликийското направления са на мнение, че даването на тази фидя не трябва да се повтаря с повтарянето на годините [на ненаваксването].
А според по-правилното мнение при правоведите от Шафиийското направление, даването на фидя се повтаря с повтарянето на годините.