Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Заповедта на говеенето



Мюсюлманската общност Умма е единодушна в това, че говеенето в месец Рамадан е задължително фард, доказателство за което има в Свещения Коран и Благородната Сунна.
Всевишният Аллах е казал:
“О вие, които повярвахте!
На вас ви бе предписано говеенето, както бе предписано и за онези преди вас, може би ще се побоите!”
/2:183/ ¬
Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
"Ислямът е изграден върху пет стълба…", сред които той е споменал говеенето през месец Рамадан.
(Ал-Бухари, ал- Фатх 1/49).
Който и да е, ако наруши говеенето през месец Рамадан, без уважителна причина, е извършил сериозен и голям грях. Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал, описвайки видян от него сън: "…
Когато бях в гората, чух страшни крясъци.
Аз попитах:
"Що за крясъци са това?"
Отговориха ми
:"Това са крясъците на обитателите в Огъня."
След това бях пренесен [на онзи свят] и видях хора увиснали на своите сухожилия, с разкъсани краища по устните им, откъдето им течеше кръв.
Аз попитах: "Кои са тези?"
Отговориха ми:
"Това са хората нарушили своето говеене, преди да настъпи времето за разговяване ифтар."
(Сахих ат-Таргиб 1/420).
Ал-Хафиз аз-Захаби рахимеху Аллах, е казал:
"Сред правоверните е било постановено, че онзи, който не говее в Рамадан без действителна причина, той е по-лош от прелюбодееца или пияницата, те дори са се съмнявали, дали изобщо такъв човек е мюсюлманин и са го смятали за еретик и развратен човек ".
Източник: https://ramazanramadankareem.blogspot.com

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма