Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

За търпението и бедите

Тафсир (2:156-7) за търпението и бедите от ш.Утаймин
Аллах Субханаху уа Та’ала казва:(И непременно ще ви изпитаме с малко страх и глад,и с отнемане от имотите,душите и плодовете.И благовествай търпеливите(Ас–Сабирин) (2:155)
(които,щом беда ги сполети,казват:“Наистина!Ние на Аллах принадлежим и при Него се завръщаме.) (2:156)
Нещастията които сполетяват човек са :
1- Страх : важи за страха като цяло и страха от определено нещо.
2- Глад : положение при което сомахът е празен и се чувства силно желание за храна.
- Имаш малко храна
- Имаш ограничена възможност да си набавиш храна
- Когато човек е болен и болестта го възпира да яде заради липса на апетит, гърлото е болкирано,има язви в стомаха или болест,поради която хранителните вещества не се усвояват.
3-Загуба на богатството: Важи за пари, предмети, добитък и др.
4-Загуба на живот
5-Загуба на нещо постигнато което е или недостатъчно или разрушено и загубено.(2:155) (И непременно ще ви изпитаме с малко страх и глад, и с отнемане от имотите, душите и плодовете. И благовествай търпеливите (Ас –Сабирин) (2:156)
(които, щом беда ги сполети, казват: “Наистина!Ние на Аллах принадлежим и при Него се завръщаме.) (2:156)
Казаното от Аллах Субханаку уа Та’ала (но благовествай търпеливите (Ас –Сабирин)) ни казва за заслугите на тези,които са търпеливи.
(И искайте помощта[на Аллах] с търпение и молитва! Тя наистина е трудна, ала не и за Ал-Каши’ун(те.смирените,истински вярващите в Аллах-тези,които се отдават напъно на Аллах,страхуват се много от Наказанието Му и вярват в Неговото обещание(Рай и др.) и Неговото Предупреждение(Ад и т.н.) (2:45)
Учениет хора казват, че търпението е от три вида:
1.Търпение в подчинението към Аллах.
2.Търпение в избягването на неподчинение и странене от грехове
3.Търпение в предопределеното от Аллах (съдбата).
Най-трудото и най-възвишеното търпение е първото, защото включва действия, които покриват извършването на ибада и преодоляване на ленивоста и така човек не загърбва подчинението към Аллах (дуа,сала,Закат,ахлак и т.н.)
Докато търпението в предотвъртяване на греха е само едно ограничение.Този вид търпение обаче има по-голяма стойност от търпението в предопределението на Аллах.Търпението в предопределеното от Аллах Субханаку уа Та’ала е необратимо:независимо търпеливи ли сме или не то със сигурност ще ни сполети и мъката на човека няма да го отмени.
(И непременно ще ви изпитаме с малко страх и глад и с отнемане от имотите,душите и плодовете.И благовествай търпеливите(Ас –Сабирин) (2:155)
( които, щом беда ги сполети, казват: “Наистина!Ние на Аллах принадлежим и при Него се завръщаме.) (2:156)
Като цяло хората могат да се разделят на два типа по отношение на търпението.
1.Търпеливите
2.Непостоянните:тези които изразяват недоволство и се оплакват
Търпението при сполетяване на беда е задължително.Хората сполетени от беда реагират по различни начини:
А) Недоволство и оплакване (което е забранено)
Б)Търпение
В)Постоянство
Г) Благодарност (аш-Шукр)
Пърият вид е забранен.Не е разрешено човек да недоволства и да е разочарован от предопределението на Аллах,нито със сърцето си,нито с езика си или с действията си,защото това е Голям Грях .
Пророка саллаллаху ‘алайхи уа саллам казва:’’Този, който се удря по бузите, къса дрехите си и следва примера и традициите на Дните на Заблуда (т.е. предислямския период) не е от нас.’’(Ал-Букхари Том 2,Книга 23,номер 382)
Това не означава, че човек не може да е тъжен и да е един и същ в нормално състояние и състояние на беда.На него му се казва да търпи и да бъде търпелив.Полужението му е различно,но той не казва нищо, освен неща които ще донесат доволството на Аллах, а не гневът Му.Необходимо е и е задължение на мюсюлманина да е търпелив. И третият вид реакция е доволството,доволството от предопределеното от Аллах.
Разликата да си търпелив и да си доволен:
Търпеливият човек чувства болка в сърцето си, но не я изразява с думи и дела и не прави това, от което Аллах няма да е доволен.
А доволният човек не изпитва болка, т.е. те знаят че, наличието или липсата на беда е от Аллах и заради това не изпитват болка в сърцето и (или) тъга.
Третото ниво на Доволство е по-голямо от второто ниво на Търпението.
Четвъртата е благодарност та за сполетяната беда (Аш-Шукр):
Как човек е благодарен за за бедата, която го застига и му влияе?
Първо, тези препядствия може да са предварителни наказания за греховете които човек е извършил и човека благодари на Аллах,че Той го наказва сега за тези грехове, в сегашният живот.
(субхан-Аллах!!!)
Второ, благодари на Аллах, че не го наказва с по-голямо наказание т.е. не засягат религията му.
Трето, той благодари на Аллах очаквайки награда, защото колкото по-голяма е бедата,толкова по-голяма е наградата.За това той благодари на Аллах Субханаку уа Та’ала за наградата. Която ще е много повече от очакваното.
Това са четирите позиции, които хората заемат в случай на беда, които Аллах споменава:(които,щом беда ги сполети,казват:“Наистина!Ние на Аллах принадлежим и при Него се завръщаме.) (2:156)
Търпеливите са тези,които съчетават Годсподството на Аллах с необходимостта от извършване на добри дела и отнасят всичко това до Аллах, в техните сърца и на думи и казват: ,,Наистина! На Аллах принадлежим и наистина,при Него ще бъдем върнати’’-това е пълната и съвършена форма на търпение.
Това също се обяснява от Сунната:’’О,Аллах дай ми награда заради моите беди и ми дари нещо по-добро’’(Сахих Муслим)
,,Наистина! На Аллах принадлежим и наистина,при Него ще бъдем върнати’’- да кажеш това заедно с това да си търпелив означава,че си напътен.

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма