Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

71.Раздел за скромността и милосърдието



71. РАЗДЕЛ ЗА СКРОМНОСТТА И ЗА МИЛОСЪРДИЕТО КЪМ ВЯРВАЩИТЕ
Аллах Всевишния е казал: „... И спусни крилото си над вярващите, които те последват!“ (26 : 215).
И е казал още: „О, вярващи, който от вас се отрече от своята религия, [знайте, че] Аллах ще доведе хора, които обича, и те ще Го обичат – смирени пред вярващите, могъщи пред неверниците... “ (5: 54).
И е казал Той: „О, хора, Ние ви сътворихме от един мъж и една жена, и ви сторихме народи и племена, за да се опознавате. Най-достоен измежду вас при Аллах е най-богобоязливият“ (49: 13).
И е казал Всевишния: „...тъй че не самохвалствайте! Най-добре Той знае богобоязливите...“ (53: 32).
И е казал също: „И хората върху стената ще извикат към мъже, които узнават по техния белег, и ще кажат: „Не ви избави това, че трупахте и се възгордявахте. Тези ли са, за които се клехте, че Аллах не ще ги дари с милост?“ [А на хората от Стената ще се рече:] „Влезте в Рая! Не ще има страх за вас и не ще скърбите“ (7: 48–49).
607. От Ияд ибн Химар, Аллах да е доволен от него, се предава, че Пратеника на Аллах, Аллах да го благослови и с мир да го дари, е казал: „Аллах ми разкри откровение да бъдете скромни. Ето защо никой от вас да не се възгордява пред друг и никой да не угнетява друг“ (разказан от Муслим).
608. От Абу Хурайра, Аллах да е доволен от него, се предава, че Пратеника на Аллах, Аллах да го благослови и с мир да го дари, е казал: „Милостинята не отнема от имота. Аллах не надбавя друго освен сила на раба, който прощава. Винаги щом някой прояви скромност заради Аллах, Той, Всеславния и Всемогъщия, го издига“ (разказан от Муслим).
609. От Анас, Аллах да е доволен от него, се предава, че минал покрай някакви момчета и ги поздравил, като казал: „Пророка, Аллах да го благослови и с мир да го дари, правеше това“ (всепризнат хадис).
610. Пак от него се предава: „Ако някоя от робините на ал-Медина хванеше за ръка Пророка, Аллах да го благослови и с мир да го дари, можеше да го поведе накъдето тя пожелае“ (разказан от ал-Бухари).
611. От ал-Асуад ибн Язид се предават думите: „Попитаха Аиша, Аллах да е доволен от нея, какво Пророка, Аллах да го благослови и с мир да го дари, вършел вкъщи. Тя отговори: „Бе в служба на семейството си, но щом настъпеше [часът за] молитва, излизаше за нея“ (разказан от ал-Бухари).
612. От Абу Рифаа Тамим ибн Усайд, Аллах да е доволен от него, се предават думите: 
„Стигнах при Пратеника на Аллах, Аллах да го благослови и с мир да го дари, когато той все още произнасяше проповед. Казах: „Пратенико на Аллах, странник е дошъл да те пита за религията си, че не знае нищо за нея“. Пратеника на Аллах, Аллах да го благослови и с мир да го дари, прекъсна проповедта си, отправи се към мен и щом дойде, му донесоха стол, та седна и започна да ме учи на онова, на което Аллах го е научил. После се върна към проповедта си и я завърши“ (разказан от Муслим).
613. От Анас, Аллах да е доволен от него, се предава, че след като се нахранвал, Пратеника на Аллах, Аллах да го благослови и с мир да го дари, облизвал трите си пръста[1][1]. Той казвал: „Ако нечий залък падне на земята, нека да се почисти и изяде, за да не бъде оставен на сатаната!“[2][2]Разпоредил е и блюдото да се омете, като е казвал: „Вие не знаете къде в храната ви се намира благодатта“ (разказан от Муслим).
614. От Абу Хурайра, Аллах да е доволен от него, се предава, че Пророка, Аллах да го благослови и с мир да го дари, е казал: „Аллах не е пратил пророк, без той да е пасъл овце“. Сподвижниците му го попитали: „И ти ли?“ Отговорил: „Да, и аз съм ги пасъл за грошовете на меканските жители” (разказан от ал-Бухари).
615. Пак от него се предава, че Пророка, Аллах да го благослови и с мир да го дари, е казал: „Ако ме поканят [на гощавка] дори за пищял или крак на животно, ще се отзова. Ако ми подарят дори крак или пищял, ще ги приема“ (разказан от ал-Бухари).
616. От Анас, Аллах да е доволен от него, се предава, че камилата на Пратеника на Аллах, Аллах да го благослови и с мир да го дари, на име ал-Адба,[3][3]не можела да бъде изпреварена, или почти, но дошъл някакъв бедуин, който яздел младо животно[4][4], и я изпреварил. На мюсюлманите им станало тежко, а той, като научил, казал:
 „Право на Аллах е в земния живот да не издига нищо,без да го принизи“
 (разказан от ал-Бухари).

ИМАМ АН-НАУАУИ
ГРАДИНИТЕ НА ПРАВЕДНИЦИТЕ

(РИЯДУ-С-САЛИХИН)
ЗАВЕТИТЕ НА ПРОРОКА МУХАММЕД(С.А.С.)



[1][1]Трите пръста са палец, показалец и среден пръст.
[2][2]Ал-Хаттаби е казал: „Някои хора, чиито сърца са опорочени от разкоша, се отвращават от облизването [на пръстите] и твърдят, че то се смята за отвратително, сякаш не знаят, че храната по пръстите им е част от онази, която те консумират. Защо тогава част от нея да се смята за мръсна, след като не става дума за нещо повече от смучене с уста? Разумният не се съмнява, че в това няма нищо лошо. Възможно е човек да си пъхне пръста в устата и да го движи, без някой да смята това за противно“. Всъщност и на български казваме „да си оближеш пръстите“, което в хадиса е израз на доволство и признателност за Божиите дарове. – Б. пр.
[3][3]Това име едва ли е свързано с конкретни качества на камилата, но езиковедите спорят дали това означава „камила с пробити уши“ или такава с къси крака.
[4][4]Камила между две- и шестгодишна възраст.

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма