Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Какво е казано за кладенеца Будá’ат.

Какво е казано за кладенеца Будá’ат.
Убейдуллах Ибн Абдуллах Ибн Рафи’ Ибн Хадидж е предал с думи от Абу Саид ал-Худри радияллаху анху, че веднъж попитали Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве алихи ве селлем:
“Може ли да извършим абдест с водата от кладенеца Будá’ат? В този кладенец хвърлят изцапани с менструална кръв парцали, [мъртви] кучета и изгнили продукти”.
И Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве алихи ве селлем,  е казал:
 “Тази вода е чиста и нищо не може да я оскверни”.
/Този хадис е  достоверен сахих./ 
От Абу Саид ал-Худри радияллаху анху, се предава:
 “Чух Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве алихи ве селлем, когато му съобщили, че са му донесли вода от кладенеца Будá’ат, в който хвърлят [мъртви] кучета, парцали, изцапани с менструална кръв и човешки изпражнения, да казва:
 “Наистина, тази вода е чиста и нищо не може да я оскверни”.
Абу Дауд е казал:
“Чух как Кутайба Ибн Саид е казал:
 “Аз попитах този, който се грижи за кладенеца Будá’ат за неговата дълбочина и той ми каза:
 “При най-дълбокото (дъното) водата в него достига до нивото на челото”.
Аз попитах:
 “А (каква е дълбочина) когато водата е плитка?”
 Той отговори:
 “По-ниско от аурата[на мъжа]”.
Абу Дауд е казал:
“И аз измерих кладенеца Будá’ат със своя плащ по дължина, след това го опънах над него и измерих с лакти, оказа се, че ширината му е равна шести лакътя.
Аз попитах този, който ми отвори вратите на градината и ме пусна вътре:
 “Изменен ли е първоначалния вид на постройката на кладенеца?”
Той ми отговори:
“Не”.
И аз видях в него вода, която е изменила цвета си”.
/Този хадис е  достоверен сахих./

“Сахих Сунан Абу Дауд”
На имам Абу Дауд Сюлейман Ибн ал-Ашас ас-Сиджистани
Автор:
Мухаммед Насруддин ал-Албани
 
Книга за чистотата

 
 

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма