Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Муздaлифa

Муздaлифa: Място, изпълнено с прояви на духовност и милост, споменато в Коран-и Керим като “ел-мешарул-харам”.
Място, което показва на сърцата величието на Аллах, силата и великолепието Му и оставя зад себе си този и отвъдния свят.
След като са изминали обещаните дни, Ибрахим (алейхис-селям) пренася в жертва материален курбан, като символ на духовния.
Това е отзвук от мъдростта и милостта на този пей-гамбер в сърцата на хаджиите.
Онези, които са озарени от свет-лината на тази мъдрост, изричат думите на Хазрети Ибрахим, които са споменати в свещената ни книга:
“Аз обърнах правоверен своето лице към Онзи, Който е сътворил небесата и земята.
Аз не съм от съдружаващите.”
(Енам, 6/79)
“Кажи: “Моят намаз и моят ибадет, и моят живот, и мо-ята смърт са за Аллах.
 Господа на световете.
Няма Той съ-дружник.
Това ми бе повелено и съм първият отдаден на Аллах.”
(Енам, 6/162-163)
Хазрети Ибрахим (алейхисселям) когато пътувал от Вавилон за Дамаск, изрекал следното:
“…Отивам при моя Аллах, той ще ме напъти.
Я, Рабби,дари ме с праведни потомци!”
(Саффат, 37/99-100)
В това състояние има знак за пътуване и среща с Аллах Теаля.
В Коран-и Керим се споменава и за това как Всевишният съобщава вестта на Ибрахим (алейхисселям) за раждането на Исмаил:
“И го благовестихме за мирен син.”
(Саффат, 37/101)
“И когато порасна и започна да ходи с него, той рече:
“О, синко мой, сънувах, че трябва да те заколя.
Какво ще кажеш? Рече:
“О, татко мой, прави, каквото ти е повелено!
Ще откриеш, ако Аллах е пожелал, че съм от търпеливите.”
(Саффат, 37/102)
“И когато двамата се подчиниха, и той го положи полице, Ние му извикахме:
О, Ибрахим, ти изпълни съня.
Така награждаваме Ние благодетелните.
Това е явното изпитание.”
(Саффат, 37/106)
Източник: https://hajjwarda.blogspot.com

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма