Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

КОИ НЕЩА ВЪВЕЖДАТ ЧОВЕКА В РАЯ И КОИ В АДА?



Му'аз ибн Джабал, Аллах да е доволен от него разказва :
„Аз казах:
„О, Пратенико на Аллах!
Кажи ми за това, което ще ме въведе в Рая и ще ме опази от Огъня.
 Той каза:...
„Попита ме за нещо велико, но то е лесно за този, когото Аллах, хвала на Него, улесни в това:
- Да служиш на Аллах,
- Да не съдружаваш с Него (ширк),
- Да отслужваш молитвата, и
-Да даваш милостинята закят.
- Да постиш през Рамадан, и
- Да извършиш хадж в Дома (Кааба)“.
След това каза:
„Да ти посоча ли вратите към праведността?
- Поста (оруча) е щит (срещу Огъня на Ада)
- Милостинята (садаката) потушава греховете, както водата гаси огъня.
- А (също) молитватата на човек през нощите е показалец на праведните“.
След това изрецитира айет от Корана:
„И напускат постелите си, и със страх и копнеж зоват своя Господ, и от онова, което сме им дали, раздават.
 Никой не знае каква радост за окото е скрита за тях ­ въздаяние за онова, което са вършили“
(Ас-Саджда, 32:16-17).
После той, Аллах да го благослови и с мир да го дари, каза:
„Да ти кажа ли за основата, стълбовете, и най-висшата степен на религията?
 Аз казах:
„Да, пратенико на Аллах!“ Той, Аллах да го благослови и с мир да го дари, каза:
„Основата на религията
— това е Ислама.
 Стълба
— това е молитвата, а неговата най-висша степен
— е джихада.
Да ти кажа ли как да постигнеш всичко това?
 Казах:
„Да, о, пратенико на Аллах“.
Тогава той хвана езика си и каза:
„Овладей се (въздържай се от) това!“
Казах:
„О, Пророко, това, което казваме ще бъде ли използувано срещу нас?“
Той отвърна:
„Майка ти да се лиши от теб, Му'аз!
 Нима хората ще бъдат хвърлени в огъня на Ада по лица си ( „по носовете си“) освен заради плодовете на езиците си“?

[Сахих. Предаден от Ат-Тирмизи, 2616, Ибн Маджа, 2973, и Ахмад, 5/213, по иснад от Му'аммар от 'Асим ибн Абу Нуджуд от Абу Уа'ил. Ахмад, 5/235-236 и 245-246, ]


About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма