Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

ЦЕЛОМЪДРИЕТО В ИСЛЯМА

 

     Ислямската религия включва в себе си пълната система от добродетели и обхваща всички благополучни явления. Повелява благородната постъпка и порицава непристойното поведение. Предоставя правила, чрез които човек се обогатява морално и се отдалечава от всичко, което може да го принизи и омърси.     Мухаммед (с.а.с.) е казал:      „Несъмнено Аллах Аззе ве Джелле е щедър и обича щедрите. Обича възвишените дела, и ненавижда порочните.      Една от най-възвишените цели на исляма е да изгради у човека целомъдрие и достойнство, за да предпази обществото от непристойните постъпки и големите грехове. Ето така ислямската религия предписва норми, които отдалечават човека от неморалността и животинските нагони.      Аллах Теаля повелява:      „Които нямат средства да встъпят в брак, нека се въздържат, докато Аллах им даде от Своята благодат!..." (24: 33)     „Но да се въздържат е по-доброто за тях. Аллах е всечуващ, всезнаещ.” (24: 60)      Един от сподвижниците на Мухаммед (с.а.с.), Абу Суфян, разказва, че той им заповядвал: 1) Да служат само на Аллах и да не Го съдружават, както са правели предците. 2) Да извършват молитвата (намаза). 3) Да дават садака.      И още да държат на думата си, да пазят това, което им е поверено; и не на последно място – да пазят целомъдрието си, т.е. да се пазят от прелюбодеянието.      Пратеникът на Аллах (с.а.с.) също така повелява:      „На мен ми бяха показани първите три групи, които ще влязат в Дженнета: Мъчениците (шухада); тези, които са целомъдрени и си пазят целомъдрието; робът, който стриктно служи на Аллах и изпълнява повеленото от неговия господар.”     Това, което предпазва човека от моралното падение и от капаните на непристойното, е именно модела на целомъдрието, който ислямът предлага като безпогрешна защита и начин, за да не изпадаме в груби, а понякога и непоправими грешки заради страстите си. Този модел отразява чистотата на вярата и нейната пълнота. Изгражда личност с ясни позиции. Тъй като ислямът има за цел защита на достойнството многократно акцентира върху целомъдрието. По този начин човек придобива силна воля и смело сърце. Той не се унизява следвайки страстите си. Напротив, той се извисява и се отдалечева от низостта на позора. Страстите ще останат в рамките на границите, за които са създадени.     Ако внимателно се вгледаме в съвременния свят, няма как да не изпитаме огорчението, когато забележим, че в множество държави няма и следа от целомъдрие; господства разбирането, че всичко е позволено; човекът отдавна е забравил що е то достойнство и чест. Виждаме множество грозни сцени и срамни постъпки. Живеем в период от време, през който страстите са освободени; срамът е мишена на присмех и подигравки. Рядко може да се срещне ревност между съпружеските двойкии и отвращение от прелюбодеянието и греха.     Какво ни даде разбирането, че всико е позволено? Какво ни донесе моралното схващане да зарежеш целомъдрието на една страна и да се отдалечиш от чувството за срам и чистота? Какво ли не бихме казали? Това са вреди в огромни мащаби, огромни количества морална кал, да не говорим за причинената болка, за хилядите разбити човешки съдби, за божието наказание.      А какво ни предлага закона, постановен от Аллах? – осигурява ни път по който можем да достигнем до изграждане на целомъдрие и чувство за свян, до запазване на чест, достойнство и чистота. Това е закон, който е приложим, практичен, удобен и лесен: това е категоричаната повеля да се прикрием и така да защитим срамните части на тялото си от забраненото, греховното и непристойното. Така може да се осигури спокойствие и хармония на душата.      В Свещения Коран се повелява:      „Кажи на вярващите мъже да свеждат погледите си и да пазят целомъдрието си! За тях това е най-чистото. Сведущ е Аллах за техните дела. И кажи на вярващите жени да свеждат поглед и да пазят целомъдрието си...” (24: 30-31)     Аллах Аззе ве Джелле облагодетелства със заслужена похвала онези, които прикриват срамотите си, и посочва това като изход към успеха, сполуката и спасението.      Отново в Свещения Коран се повелява:      „Сполуката е за вярващите, които в своята молитва са смирени и които от празнословието странят, и които милостинята закат дават, и които целомъдрието си пазят...” (23: 1-5)     Пратеникът на Аллах (с.а.с.), повелява:      „Който ми гарантира, че ще пази това, което е между челюстите му, (т.е. езика) и това, което е между бедрата му, аз ще му гарантирам Дженнета.”      И продължава:      „Ако жената изпълнява петкратната молитва, говее през месец Рамадан, пази целомъдрието си и се покорява на съпруга си, ще й бъде казано: „Влез в Дженнета през която врата пожелаеш.”     Прелюбодейството представлява най-голям разврат и най-големия сред големите грехове. Ислямският учен Ибни Кайим (рахимехуллах) казва:      „В Своята Книга (Свещения Коран) Всевишният Аллах е окачествил съдружаването, прелюбодейството и содомията отделно от другите грехове като: мърсотия и гнусота.”      И казва още: „Няма нищо друго, което да разваля сърцето и религията, както прелюбодейството и содомията. Двете имат свойството да отдалечават от Аллах.”     Изтъквайки грозния край на прелюбодеянието и неговият унищожителен характер, Аллах Аззе ве Джелле повелява:      „И които не зоват друг бог заедно с Аллах, и не отнемат живот ¬ Аллах е възбранил това, освен по право, ¬ и не прелюбодействат. А който върши това, ще срещне възмездие. В Деня на възкресението ще бъде удвоено за него мъчението, в което унизен ще пребивава вечно, освен онзи, който се е покаял и повярвал, и вършил праведни дела. На такива Аллах ще подмени злините с добрини. Аллах е опрощаващ, милосърден.” (25: 68-70)      И още:     „И не пристъпвайте към прелюбодеянието! То е непристойност и е злочест път.” (17: 32)      Прелюбодеянието е в противовест с качествата на вярващия. Аллах Теаля повелява:      „Прелюбодеецът се свързва само с прелюбодейка или съдружаваща и прелюбодейката се свързва само с прелюбодеец или съдружаващ. Възбранено е това за вярващите.” (24: 3)      Прелюбодеянието събира в себе си всички лоши качества и съдържа всякакъв вид злина. Чрез него се разпространяват смъртоносни болести в обществото. Прелюбодейството води до различни видове беди и погроми. То разрушава семейството и обществото. Изличава благодатта и стеснява препитанието. За да се разбере злината от прелюбодеянието е достатъчно да се вгледаме в съвременната ужасяваща враждебност между хората, предизвикана от него. Достатъчно е да проследим списъка на разновидните болести, които водят до смъртта на милиони хора и са заплаха за малки и големи държави.     Нека се вслушаме в призива на Мухаммед (с.а.с.). Той споменава всички тези вреди и предупреждава за злините и опасностите, които крие прелюбодеянието:      „Докато сред моята умма не се разпространят извънбрачни деца, тя ще е в благодат. Когато обаче сред нея се разпространят извънбрачните деца, близко ще е времето когато Аллах ще ги обгърне с наказание.”      „Когато сред един народ се разпространи прелюбодеянието и лихвата, то те сами са се хвърлили в мъчението. ”      „Няма народ, който да проваля договореностите си и да не го споходят убийства помежду им. Няма народ сред които да се е разпространило прелюбодейството и Аллах да не ги огорчи със смъртта.”      „И няма народ сред който да се е разпространил явно разврата и да не са го споходили епидемии и болести, които не са срещани сред предците.”      Нека напомним, че прелюбодеянието е миг, който свършва; че е само утоляване на един животински нагон, а последиците му са много омърсяващи! Удоволствието е кратко и изчезва! Следва угризение и позор, а после и наказанието на Аллах. Днес, когато пътищата на разврата са се увеличили в много разновидности и са улеснени, вярващите имат крайна необходимост да съживят чувството си за отговорност и боязън пред Аллах.      Мюсюлманите нека си припомнят думите на Мухаммед (с.а.с) предадени от Бухари и Муслим:      „Седем групи от хора ще имат правото да са под сянката на Аллах в Съдния ден. Сред тях са: Красива жена с положение, която е била поканена (за прелюбодеяние), но тя е отхвърлила тази покана казвайки: „Аз се страхувам от Аллах .”   http://www.takva.co.uk/celomydrie.htm
Източник: https://wardahasan1.blogspot.com Източник: https://wardahasan1.blogspot.com

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма