Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

"Споменаване на Аллах" в айетите и хадисите :


По-долу ще посочим айетите и хадисите, които подчертават достойнствата от споменаването на Аллах:
„И споменавайте Ме, за да ви споменавам и Аз и благодарете Ми и не Ме отхвърляйте!“
(Бакара, 152)
„И споменавай често своя Господар, и Го прославяй сутрин и вечер“.
 (Ал-и Имран, 41)
„Споменавай своя Господар в душата си със смирение и страх, без гръмки слова сутрин и вечер и не бъди от нехайните!“
 (Араф, 205)
„...Онези, които вярват и сърцата им се успокояват при споменаването на Аллах.
О, да, при споменаването на Аллах сърцата се успокояват». (Раад, 28)
„И кланяй намаза!
Молитвата предпазва от покварата и от отреченото.
Най-великото е споменаването на Аллах“.
(Анкебут, 45)
„Нима (такъв е като) онзи, който се моли в часовете на нощта,изправен и свеждащ чело до земята в суджуд и се спасява за отвъдния живот и се надява на милост от своя Аллах?“
 Кажи:
 „Нима са равни онези, които знаят и онези,които не знаят? Поучават се само разумните хора“.
(Зумер, 9)
А ето и свещените хадиси:
„О, син на Адем, споменавай Ме с езика си, за да мога и Аз с одобрение да те споменавам».
 „Споменавай Ме със сърцето си, за да мога и Аз да те споменавам. Споменавай Ме като се умаловажаваш,
за да мога и Аз да те споменавам като те възвеличавам!“
„О, син на Адем, когато Ме споменаваш: ще постигнеш изобилие от блага, ще се радваш с Мене, ще се одухотворяваш!“
„О, син на Адем, който Ме търси, ще Ме намери. Който Ме намери, служи на Мене.
Който Ми служи, Ме споменава.
А този, който Ме споменава, споменавам го и Аз и ставам негов любим“.
Нашият Пейгамбер (с.а.с.) повелява:
 „Който обича да споменава Аллах и Аллах го споменава“. „Сатаната бяга от сърцето на този, който споменава Аллах и се вселява в сърцето на онзи, който не Го споменава“.
„Не може да има по-висш ибадет от споменаването на Аллах“.
„Всеки, който кланя сутрешния си намаз с джемаата, след което,споменавайки Аллах, изпълнява два рекята намаз, той получава севаб равносилен на едно поклонение хадж.“
„Този, който изрича:
 „Ля иляхе илляллах!“, сърцето му се отърсва от мрака. Нашият Пейгамбер (с.а.с.) ни повелява:
 „О, мои последователи и приближени, искате ли да ви съобщя кое е по-доброто нещо от добрите ви дела, по-чисто от действията ви по пътя на Аллах, най-висшата степен, която ще постигнете, по-скъпо от златото и среброто, което ще дарите, от срещите с враговете, при което ще се обезглавите?“ Приближените го попитали:
 „Кое е то, Расулюллах?“
 Нашият Пейгамбер (с.а.с.) повелил:
 „Непрестанно да споменавате Аллах!“
В един кудси хадис Аллах Теаля повелява:
 „Който Ме споменава, поради което занимание не може да намери време да Ме помоли за нещо, Аз ще го даря с повече блага, отколкото даряваме другите, които Ме молят!»
„Ако Моите раби Ме споменават в сърцата си, то и Аз ще ги споменавам сърдечно.
 Ако Ме споменават сред обществото, то и Аз ще ги споменавам в общества по-достойни от техните.
Ако те се доближат до Мене, то Аз ще се доближа цял аршин до тях.
 Ако поемат по Моя път, то Аз ще ги придружавам по-бързо“.

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма