Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Oтносно законността за четенето на Свещения Коран за умрелите няма нищо в Исляма и това деяние Шерията не го е узаконил

Oтносно законността за четенето на Свещения Коран за умрелите няма нищо в Исляма и това деяние Шерията не го е узаконил, а ако беше узаконено, то би го практикувал самият Пророк салляллаху алейхи ве селлем, и би научил на това своите сподвижници, които често са се интересували от това какво може да донесе полза на умрелите!
Когато Айша радияллаху анха, най-любимия човек за Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем,
го попитала, какво трябва да казва, когато посещава гробищата, той я е научил да дава приветствие и да прави дуа, и не е казал, че трябва да чете там "ал-Фатиха" или нещо друго от Свещения Коран, и ако това деяние е било узаконено от Всевишният Аллах, то Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, не скрил това от нея.
Съгласно мнението на болшинството от праведните предшественици и имами, такива като Абу Ханифа, Малик, аш-Шафий, Ахмед и други, четенето на Свещения Коран на гробища или отделни гробове е порицаемо нововъведение бидаат.
Що се отнася до имам ан-Навави, който в своята книга
“ал-Азкар”и “Рияду ас-Салихин” привежда думите на имам аш-Шафий:
 "Ще е добре ако след погребение за умрелия се прочете нещо от Корана, а ако пък прочетат целия Коран, то това ще е още по-добре ", относно това негово изказване, шейх ал-Албани в бележките към редакцията на "Рияду ас-Салихин " е казал:
 "Аз не знам, къде имам аш-Шафий е говорил за това, напротив от него достоверно е дошло точно обратното ".
Хафиз Ибн Касир е написал:
 “Човек не носи отговорност за чуждите грехове и не получава награда за чуждите благодеяния.
Опирайки се на този свещен айет:
на човека е приготвено само онова, за което [той е заслужил]със своето старание
/53:39/
аш-Шафий и неговите последователи са казали, че четенето на Коран носи полза само на този, който го чете,
и наградата за това не стига до умрелите,
тъй като не те са чели Корана и не те са спечелили тази награда.
Затова Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем,
не е призовавал мюсюлманите да даряват своята награда на другите,
не ги е учил на това и не ги е подбуждал към това нито със слова, нито с намеци.
 Няма нито едно съобщение, че така са постъпвали неговите сподвижници.
Ако това е било добро, то те биха ни изпреварили в неговото извършване!”
(Тефсир на Ибн Касир 4/328.)

Шейх ал-Ислям Ибн Теймийа също е казал, че имам
аш-Шафий е смятал четенето на Коран за умрелите за нововъведение бидаат.
 ("ал-Иктида" 182.)
Имам Малик е казал:
 "Аз не знам, някой да е правил това, защото е известно, че сподвижниците на Пророка салляллаху алейхи ве селлем, ,
 и праведните предшественици не са го правили ".
 ("ал-Иктида 182.)
На същото мнение е бил и имам Ахмед.
Абу Дауд е казал:
"Чувал съм как, когато са питали имам Ахмед за четене на Корана на гробища, той да отговаря:
 “Не трябва да се чете”.
 ("ал-Масаил" 158.)
Към това мнение са се придържали и много учени от мезхеба на имам Абу Ханифа, за което е писал аз-Забиди в книгата “Шарх ал-Ихъя” 10/369.
Шейх ал-Ислям Ибн Таймийа е казал:
 "Четене на Корана над умрелите е нововъведение бидаат ". (“ал-Ихтиярат” 53.)
Ибн ал-Кайим в "Зад ал-маад" е написал:
 “Това, което правят в наше време;
 седейки край гроба, разговаряйки с умрелия, четейки му Коран или подсказвайки му отговори на въпросите,
 които ще му бъдат задавани в гроба,
се явява нововъведение бидаат,
и няма никаква основа в религията”.
Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Не превръщайте своите домове в гробища!
Наистина шейтана бяга от дом,
 в който се чете сура "ал-Бакара".
/Този хадис е сведен от Муслим 780./

Този хадис указва, че гробищата не са място за четене на Свещения Коран.
И затова, именно, Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, подбужда да се чете Корана в домовете,
и сравнява дома в който не се чете Свещения Коран с гробище.”
/Ахкам ал-Джанаиз ве бидаатаху стр. 243-244/
Източник: https://wardahasan165.blogspot.com

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма