Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

По времето на Умер ибн Ел-Хаттаб


По времето на Oмaр ибн Aл-Хаттаб Аллах да е доволен от него, дошли трима души, които държали един младеж и казали:
О, водачо на мюсюлманите искаме от теб да отсъдиш между нас и този човек, защтото той уби нашия баща !
Казал Oмaр ибн Aл-Хаттаб :
Защо го уби ?
Казал човекът:
Аз съм пастир на стадо камили, една камила от стадото ми изяла
дръвче от земята на баща им.
 И баща им удари камилата с камък и тя умря.
Аз не можах да се сдържа, взех камъка и ударих баща им с него и той умря !
Тогава Умер Аллах да е доволен от него казал:
 Ще бъдеш осъден на смърт !
Казал човекът:
Дай ми отсрочка 3 дни, баща ми умря и ни остави съкровище, на мен и малкия ми брат, и ако ме убиеш ще се погуби това съкровище и моя брат след мен !
Умер Аллах да е доволен от него попитал:
 Тогава кой ще гарантира за теб ?
Човекът погледнал в лицата на хората и казал - този човек !
Умер Аллах да е доволен от него казал :
 Ей, Ебу Зерр, ще гарантираш ли за този човек ?
Казал Aбу Зaрр:
 Да о, водачо на вярващите !
Казал Oмaр Аллах да е доволен от него:
Ти не го познаваш и ако той избяга присъдата ще бъде изпълнена на теб !
Казал Aбу Зaрр:
ще гарантирам за него о, водачо на вярващите!
Тогава пуснали човека.
Отминал първият, вторият и третия ден и всички хора чакат и се страхуват, че човека няма да дойде и присъдата ще бъде изпълнена на Aбу Зaрр !
Малко преди вечерната молитва дошъл човекът, затичан, задъхан и изтощен.
Застанал пред Oмaр Аллах да е доволен от него и казал: Предадох съкровището на брат ми и ето ме пред теб да изпълниш присъдата !
Тогава Oмaр Аллах да е доволен от него се учудил и го попитал:
какво те накара да се върнеш, можеше да избягаш ?
Казал човекът:
 Хвана ме страх да не бъде казано:
Отиде си повереното у хората !
Тогава Oмaр Аллах да е доволен от него попитал
 Aбу Зaрр:
Какво те накара да гарантираш за него ???
Ебу Зaрр казал: Хвана ме страх да не бъде казано:
Отиде си доброто у хората !
Децата на убития баща се разчувствали и казали:
Ние му опростихме !
Oмaр Аллах да е доволен от него ги попитал:
 Защо ?
Казали: Хвана ни страх да не бъде казано:
 Загуби се прошката у хората !!!
А що се отнася до мен - разпространих това, за да не бъде казано:
 Отиде си призоваването към Аллах у хората
Източник: https://wardahasan27.blogspot.com

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма