Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

Международният живот

Международният живот при Исляма е съвкупност от отношения между ислямската
държава или нация и другите държави и нации. Както останалите аспекти на ислямския
живот, международният живот произлиза от Божествената повеля и следва Божия път.
Той е изграден върху следните основи:
1. Непоклатима вяра в общността на човечеството по произход, състояние и цели:
О, хора, бойте се от своя Господ, Който ви сътвори от един човек и сътвори от него съпругата му, и от двамата намножи мъже и жени. И бойте се от Аллах, с Чието име се умолявате един друг, и от[прекъсване на]кръвните родства! Наистина Аллах ви наблюдава.   [4 :1]
Той е Онзи, Който ви сътвори от един човек и стори от него съпругата му, за да намери при нея спокойствие.     [7 :189]
О, хора, Ние ви сътворихме от един мъж и една жена, и ви сторихме
народи и племена, за да се опознавате. Най-достоен измежду вас при Аллах е
най-богобоязливият. Аллах е всезнаещ, сведущ.   [49 :13]
2. Дължимото уважение към интересите на останалите хора и правото им на живот,
чест и имущество, докато не нарушат правата на мюсюлманите. Това е, защото всички
форми на узурпация, нарушения и злини са категорично забранени:
И се сражавайте по пътя на Аллах с онези, които се сражават с вас, и не престъпвайте! Аллах не обича престъпващите. И ги убивайте там, където ги сварите, и ги прогонете оттам, откъдето и те ви прогониха! Да заблуждаваш е по-тежко, отколкото да убиваш. И не се сражавайте с тях при Свещената джамия, докато не започнат там да се сражават с вас! А ако се сражават с вас, убийте ги! Такова е възмездието за неверниците.А престанат ли Аллах е опрощаващ, милосърден. И се сражавайте с тях,докогато не ще има заблуда и религията ще е на Аллах! А престанат ли,тогава да не се враждува, освен против угнетителите!    [2:190-193]
Вина имат само онези, които угнетяват хората и престъпват по земята
без право. За тях има болезнено мъчение.    [42 :42]
3. Мирът като нормално състояние на взаимоотношения размяна на мисии на добра
воля и искрено взаимодействие в името на човечеството с еднаквото участие на всички
хора.
И ако склонят за мир,склони и ти,и се уповавай на Аллах!Той е Всечуващия,Всезнаещия.[8 :61]
4. Никакви отстъпки за сметка на принципите или намесата в международните
отношения. Ако някой бъде изкушен да наруши правата на ислямската държава или да
наруши нейния мир, или да застраши нейната сигурност, или да се възползува от
мирната є политика, държавата трябва да побърза да се самозащити и да потуши всички
опити от подобен род. Само при такива обстоятелства Ислямът оправдава войната. Но
дори и тогава съществуват морални принципи за следване, за ограничаване на размера
є до минимум и за воденето є само дотогава, докогато това е необходимо. Законът на
войната и мира при Исляма е високоморален и уникален, всестранен и здрав. Той
заслужава специално изследване от страна на юристи и моралисти, нещо, което този
труд не може да направи. Трябва да се отбележи, че Ислямът нито оправдава
агресивната война, нито смята, че целта на войната е унищожаване на реколта,
животни, къщи и т. н. Той не позволява да се убиват жени, деца и възрастни хора, както
не позволява измъчването на военнопленниците и внушаването на неговото учение на
победените. Войната е само отбранителна мярка, оправдана от практическите
принципи на Исляма, докогато по света съществува неправда, несправедливост и
агресия.
И се сражавайте по пътя на Аллах с онези, които се сражават с вас, и не престъпвайте! Аллах не обича престъпващите. И ги убивайте там, където ги сварите, и ги прогонете оттам, откъдето и те ви прогониха! Да заблуждаваш е по-тежко, отколкото да убиваш. И не се сражавайте с тях при Свещената джамия, докато не започнат там да се сражават с вас! А ако се сражават с вас, убийте ги! Такова е възмездието за неверниците. А
престанат ли Аллах е опрощаващ, милосърден. И се сражавайте с тях,докогато не ще има заблуда и религията ще е на Аллах! А престанат ли,тогава да не се враждува, освен против угнетителите! Месец на забрана срещу месец на забрана! И за[нарушаване на] забраните - възмездие. А който ви нападне, нападнете го така, както ви е нападнал! И бойте се от Аллах, и знайте, че Аллах е с богобоязливите! И раздавайте по пътя на
Аллах, и не се хвърляйте със собствените си ръце към гибелта, и благодетелствайте! Аллах обича благодетелните.    [2 :190-195]
На онези, срещу които е обявена война, им се позволи[да воюват],защото бяха угнетени Аллах има сила да им помогне, онези, които бяха прокудени от техните домове без право, само защото казват: “Аллах е нашият Господ!” И ако Аллах не отблъскваше едни хора с други, щяха да бъдат разрушени и манастирите, и църквите, и синагогите, и джамиите,където името на Аллах се споменава много. Аллах ще подкрепи онези, които Го подкрепят. Аллах е всесилен, всемогъщ.    [22 :39-40]
5. Изпълняване на задълженията, поети от ислямската държава и зачитане на договорите, сключени между нея и други държави. Това е валидно, докато другите
страни останат верни на своите задължения и зачитат своите договори. В противен случай не може да има валидност на договорите или задълженията, които ги обвързват.
О, вярващи, изпълнявайте обетите!...[5 :1]
Най-лошите твари пред Аллах са онези,които Го отричат и не вярват,онези,от които ти получи обет,после нарушават своя обет всеки път и не се боят.    [8 :55-56]
И ако те е страх от изменничество на някой народ,отхвърли ги по същия начин! Аллах не обича изменниците.    [8 :58]
И прогласяване от Аллах и от Неговия Пратеник към хората в деня на най-голямото поклонение хадж, че Аллах е непричастен към съдружаващите, а също Неговият Пратеник. И ако се покаете, за вас е най-доброто, а ако се отметнете, знайте, че не ще обезсилите Аллах! И възвести неверниците[о,Мухаммад] за болезнено мъчение, освен онези от съдружаващите, с които се договорихте и после не ви ощетиха с нищо, и не подкрепяха никого срещу вас. И приключете своя договор с тях до срока му! Аллах обича богобоязливите.   [9 :3-4]
6. Поддържане на вътрешен мир и сигурност, за подпомагане на човешкото
разбирателство и всеобщо братство на международно равнище.
Това са вдъхновяващите източници при изграждане на международния живот на
ислямската държава. Тя не функционира единствено за себе си или за собствените си граждани, а има широк обхват и важна мисия в международните отношения. По повеля на Исляма тя трябва да се стреми към преуспяване и напредък на своя народ във всички области на живота и по същата повеля трябва да съдейства на човечеството като цяло.
Това предполага в най-широкия смисъл на думата приятелски взаимоотношения с всички народи и държави, и отрежда на ислямската държава жизненоважна роля в интерес на човечеството в различни области образование, икономика, индустрия,политика и т.н. Началото на тази роля е положено от самия Мухаммед (Аллах да го благослови и с мир да го дари!) и поддържано от следващите поколения негови приемници.
Преди да завършим тази глава, трябва да посочим, че всичко, което тук се обсъжда,е основано на здравите, истински и правдиви принципи на Исляма, както са разяснени в Корана и сунната Пътя на Мухаммед. Това е Ислямът, който Мухаммед и неговите верни последователи са практикували и прилагали по превъзходен начин, а не е Ислямът от гледна точка на отделен теолог, правист или управител. Авторът на тази книга вярва, че това е Ислямът такъв, какъвто е и какъвто трябва да бъде.
Трябва да се има предвид също, че ислямската система на живот е уникална и
различна от всички други системи и идеологии. Независимо дали я разглежда от
духовна или морална, интелектуална или културна, политическа, икономическа или друга гледна точка, човек веднага може да забележи специфичните є черти. За
илюстрация ще споменем няколко примера:
1. Източникът на ислямската идеология е напълно различен. Тя не е създадена от
човек, нито е дело на разрушителни политици или отмъстителни икономисти, нито на прагматични моралисти или егоистични индустриалци. Тя е дело на Аллах, изкуство на Всевечния, създадено в интерес на човечеството като цяло. По своята природа тази идеология е задължение, което се зачита от всички вярващи. Тя е разбираема за всеки здрав разум, защото в нея няма озадачаващи тайни, скрити уговорки и високомерни прерогативи.
2. Целите на ислямската идеология също са напълно различни. Целта є не е световно господство или материална експанзия, а по-скоро световно подчинение на Волята на Аллах и уважение към законите на Аллах. Основната є цел е удовлетворението на Аллах и възпитанието на човека по начин, който му помага да се подчини на закона на Създателя, да бъде той верен на Господа. За постигане на тази цел, а тя се отнася до всички аспекти на живота, е необходимо да се развие у човека ясно съзнание, чист дух,жива съвест, здраво тяло и отзивчивост. Човек с тези качества не може да не се подчини на Аллах и да не приеме Исляма за начин на живот. Така целите на ислямската идеология далеч не са просто човешки или временни.
3. Ислямската идеология има всички елементи и сили, които я правят всестранна и практична, умерена и гъвкава. Нейният божествен произход разкрива само

фундаменталните є ненарушими принципи, като оставя дължимата роля на човешкия ум да разработи детайлите и да извърши необходимото приспособяване. По какъвто и начин да я разглежда, човек ще забележи, че ислямската идеология е съставена от всестранни, практически продуктивни принципи. Те са всестранни, защото се отнасят до всички основни аспекти на живота; практически, защото са практикувани и същевременно реализирани; умерени, защото не благоприятстват отделния капиталист или пролетариата, не се ограничават само в светското или само в духовното, не са ограничени за този свят или за отвъдния живот. Те очертават среден път между всички крайности и сочат пътя към умерен и стабилен живот. Освен тези установени принципи, има много гъвкавост в разработването на детайлите, подходящи за различните области и възрасти. Тази гъвкавост е факт, необходимост, защото идеологията е дело на Аллах и в нея, като във всяко дело на Аллах, има широко място за човешкия ум и човешкото изпитание.

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма