И трите религии се съгласяват с един основен факт:
И мъжът и жената са създадени от Бог - Създателя на Вселената.
Разминаванията обаче започват веднага
след създаването на първия мъж - Адам - и първата жена - Ева.
Юдео-християнската концепция за създаването на Адам и Ева
е подробно представена в Битие 2:4-3:24.
Бог им забранява да ядат от плодовете на забраненото дърво.
Змията съблазнява Ева да яде от него, а Ева, която се подава,
съблазнява Адам да яде заедно с нея.
Когато Бог порицава Адам за стореното, той приписва цялата вина на Ева,
„..жената, която ми даде Ти - тя ми даде от дървото, и аз ядох.“
(Битие 3:12);
Тогава Бог казал на Ева: „ще умножа и преумножа скръбта ти, кога си бременна;
с болки ще раждаш деца; и към мъжа си ще тегнеш,
и той ще господарува над тебе.“
На Адам Той казал: „загдето си послушал гласа на жена си и си ял от дървото ...
проклета да е земята поради тебе;
с мъка ще се храниш от нея през всички дни на живота си.“
(Битие 3:17)
Ислямското виждане за първите човешки създания е споменато на различни места в Корана,
като например:
„А ти, Адам, живей със съпругата си в Рая и яжте откъдето пожелаете,
но не доближавайте онова дърво, та да не станете угнетители!
Но им подшушна сатаната, за да им покаже техните срамотии,
които бяха скрити за тях, и рече:
„Вашият Господ ви възбрани онова дърво само за да не станете ангели
или да не станете безсмъртни.“
И им се закле:
„Наистина за вас съм от доброжелателите.“
И ги принизи с измама.
И щом вкусиха от дървото,
им се показаха срамотиите и двамата започнаха да се покриват с листа от Рая.
И ги призова техният Господ:
„Не ви ли възбраних това дърво и не ви ли рекох,
че сатаната за вас е явен враг?“
Рекоха: „Господи наш,
угнетихме себе си и ако Ти не ни опростиш,
и не ни помилваш, ще сме от губещите.““
(Коран7:19:23)
При внимателно разглеждане на двата разказа за случката се
забелязват някои основни разлики.
забелязват някои основни разлики.
Коранът, за разлика от Библията,
обвинява еднакво и двамата - Адам и Ева - за прегрешението им.
Никъде в Корана не може да се намери ни най-малкият намек за това,
че Ева е накарала Адам да яде от дървото или че е яла преди него.
В Корана Ева не е изкусителка, прелъстителка и измамничка.
Освен това, Ева не е обвинена за родилните мъки.
Според Корана Бог не наказва никой за чужд грях.
Както Адам,
така и Ева са се провинили и поискали след това прошка от Бог,
Който им простил.
Източник: