Всичко за Исляма Всичко за Исляма
pemben

Latest news

pemben
pemben
Loading ...

“Медицински съвети”, поднесени от д-р Самир ал-Хилу

  1. Медицински съвети”, поднесени от д-р Самир ал-Хилу
  2.  
Кравето мляко

  1.  
  2.  
  3.  
  4. Пратеника на Аллах казва:
  5.  
  6. «مَنْ سَقاهُ اللهُ تعالى لَبَناً فَلْيَقُلِ: اللَّهُمَّ بارِكْ لَنا فِيهِ وَزِدْنا مِنْهُ، فإنِّي لا أعْلَمُ مَا يُجْزِىءُ منَ الطَّعامِ وَالشَّرَابِ إلا اللَّبَنِ».
  7.  
  8. «Когото Всевишния Аллах напои с мляко, нека каже: ‘О, Аллах, дари ни с благодат в това и ни надбави от него!’ Защото аз не зная друго нещо, което да удовлетворява от храната и питието освен млякото».
  9.  
  10. И е споменал специално кравето мляко, като казал:
  11.  
  12. «إنَّ اللهَ عَزَّ وَجَلََّ لَمْ يَضَعْ دَاءً إلاَّ وَضَعَ لَهُ شِفَاءً، فـَعَلَيْكُمْ بـِألْبَانِ الْبَقـَرِ فإنـَّهَا تـَرُمُّ مِنْ كُلِّ الشَّجَرِ». رواه أحمد في مسنده.
  13.  
  14. «Наистина Аллах, Всемогъщ е Той и Всевелик, не е сътворил болест без да е сътворил за него и лек. Препоръчвам ви кравето мляко, защото те се хранят от всички дървета [и растения]». Хадис, разказан от Ахмед в неговия Муснад.
  15.  
  16. Млякото е от най-полезните питиета за човешкото тяло, тъй като в него се съдържа вещества за кръвното подхранване, освен това човек е привикнал да го пие още от ранното си детство и тъй като съответства на човешката природа.
  17.  
  18. Кравето мляко подхранва тялото, подобрява състоянието му, отпуска корема в умерени граници и е по-подходящо и по-добро от козето и овче мляко по плътност и масленост.
  19.  
  20. За онези, които страдат от алергия към млякото е препоръчително да консумират кисело мляко, тъй като то съдържа повечето елементи на млякото, плюс някои бактерии, които са полезни за тялото и за предпазване от рак на червата.
  21.  
  22.  
  23.  
  24. Забраната да се духа в течността или да се диша в нея
  25.  
  26.  
  27.  
  28. • От Абдуллах ибн Аббас е предадено, че е казал:
  29.  
  30. عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عَبَّاسٍ قالَ: ”نَهَى رَسُولُ اللهِ أنْ يُـتـَنـَفـَّسَ فِي الإناءِ أوْ أنْ يُـنـْـفـَخَ فِيهِ“. رَواهُ أبو دَاوُدَ وَالتـِّرْمِذِيُّ وَقالَ: حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ.
  31.  
  32. “Пратеника на Аллах забрани да се диша в съда или да се духа в него”. Хадис, разказан от Абу Дауд и ат-Тирмизи, който казал: “Достоверен, добър хадис”.
  33.  
  34. • От Абу Катада е предадено, че е казал:
  35.  
  36. عَنْ أبي قتادة أنَّ رَسُولَ اللهِ قالَ: «إذا شَرِبَ أحَدُكُمْ فـَلا يَـتـَنـَفـَّسْ فِي الإناءِ». رَواهُ الْـبُخَارِيُّ.
  37.  
  38. “Пратеника на Аллах каза: «Когато някой от вас пие, нека не духа в съда»”. Хадис, разказан от Ал-Бухари.
  39.  
  40. Мъдростта в това е, че духането в съда му придава неприятна миризма, заради което предизвиква отвращение. Освен това, то е неприето според общите етични норми и предизвиква презрително отношение. Понякога пък в издишвания въздух може да има бактерии или вещества, които тялото е изхвърлило и не трябва да се връщат в него.
  41.  
  42.  
  43.  
  44. Храната
  45.  
  46.  
  47.  
  48. • Здравословната храна: Пратеника на Аллах умеел да съчетава храните и да подобрява въздействието на едни от тях с други. В двата достоверни сборника има хадис от Абдуллах ибн Джафар , който казал:
  49.  
  50. عن عبد الله بن جعفر قال: ”رأيتُ رَسولَ اللهِ يأكل الرُّطـَبَ بالقِـثـَّاءِ، ويشرك السَّـنـَى مَعَ السَّـنـُّوتِ لأنَّ السَّـنـُّوتَ يمنع مغص السنا“.
  51.  
  52. “Видях Пратеника на Аллах да яде свежите фурми с краставици, а касията да съчетава с меда, защото медът възпрепятства коликите от касията”.
  53.  
  54. • Умереността в храненето: Пратеника на Аллах е казал:
  55.  
  56. قال رَسولُ اللهِ : «مَا مَلأ ابْنُ آدَمَ وِعَاءً شرًّا مِنْ بَطْنِهِ، حَسْبُ ابْنِ آدَمَ بـِضْعُ لـُـقـَـيْـمَاتٍ يُقِمْنَ صُـلْـبَهُ، فإنْ كانَ لا مَحَالـَة َ، فـَثـُلـُثٌ لِطـَعامِهِ، وَثـُلـُثٌ لِشَرَابـِهِ، وَثـُلـُثٌ لِنـَـفـَـسِـهِِ». — رواه النسائي والترمذي وقال: حديث حسن صحيح.
  57.  
  58. “Пратеника на Аллах каза: «Човек не напълва по-лош съд от корема си. Достатъчни за човека са няколко залъка, за да укрепи силите си, а ако е неизбежно [напълването му], тогава една трета да са за храната му, една трета за питието му и една трета за въздуха му»”. — Хадис, разказан от Ан-Несаи и Ат-Тирмизи, който казал: “Достоверен и добър хадис”.
  59.  
  60.  
  61.  
  62. Пророческото напътствие относно поведението на мюсюлманина
  63.  
  64.  
  65.  
  66. Неядосването:
  67.  
  68. عن أبي هريرة أنَّ رَجُلاً قالَ لِلنـَّـبـِيِّ : ”أوصني“، فـَقالَ:«لا تـَغْضَب». فرَدَّدَ مِرَارًا، فقالَ: «لا تـَغْضَبْ». — رواه البخاري.
  69.  
  70. От Абу Хурайра е предадено, че един човек казал на Пророка : “Посъветвай ме”. И той му отговорил: «Не се ядосвай». Мъжът повторил няколко пъти [молбата си], а той му отговорил: «Не се ядосвай». — Хадис, предаден от ал-Бухари.
  71.  
  72. عن أبي ذر قال: ”إنَّ رَسُولَ اللهِ َقالَ لـَنا:«إذا غَضِبَ أحَدُكُمْ، وَهُوَ قائِمٌ، فـَلْـيَجْـلِسْ، فإنْ ذهَبَ عَنْهُ الْغَضَبُ وَإلا فـَلْـيَـضْطَجـِعْ»“. — رواه أبو داود، قال الشيخ الألبانيُّ: صحيح.
  73.  
  74. От Абу Зарр е предадено, че е казал: “Пратеника на Аллах ни каза: «Ако някой от вас се ядоса, и той е изправен, нека седне, но ако [и тогава] ядът му не мине, нека се излегне»”. — Хадисът е разказан от Абу Дауд, а шейх ал-Албани е казал, че е достоверен.
  75.  
  76. Лечението на ядосването:
  77.  
  78. — Моленето на Аллах за опазване от прокудения сатана, изричайки “Еузу би-л-ляхи мине-ш-шейтāни-р-раджийм”.
  79.  
  80. — Мълченето.
  81.  
  82. — Сядането и излягането. (По време на изправеното стоене нивото на хормона “Адреналин”, който влияе върху ядосването, се повишава трикратно в сравнение със седналия стоеж).
  83.  
  84. — Взимането на абдест.
  85.  
  86.  
  87.  
  88.  
  89.  
  90. Абдестът
  91.  
  92.  
  93.  
  94. عَنْ عُثمانِ بْنِ عَفَّانَ قال: ”قالَ رَسولُ اللّهِ : «مَنْ تـَوَضَّأ فـَأحْسَـنَ الْوُضُوءَ خَرَجَتْ خـَطايَاهُ مِنْ جَسَـدِهِ حَـتـَّى تـَخْـرُجَ مِنْ تـَحْـتِ أظْـفارِهِ»“. رَوَاهُ مُسلِمٌ.
  95.  
  96. От Осман ибн Аффан е предадено, че е казал: “Пратеника на Аллах каза: «Който вземе абдест и го изпълни по най-добрия [посочения от Пророка ] начин, греховете му излизат от тялото му, докато излязат изпод ноктите му»”.
  97.  
  98. وَعَنْ أبي هُرَيْرَة َ قالَ: ”سَـمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ يَقولُ: «إنَّ أمَّتِي يَأتونَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ غُرًّا مُحَجَّـلِـينَ مِنْ أثـَرِ الْوُضُوءِ، فـَمَنِ اسْـتـَطاعَ مِـنـْـكُـمْ أنْ يُطِيلَ غُرَّتـَهُ فـَلْـيَـفْـعَـلْ»“. مُـتـَّـفـَـقٌ عَـلـَـيْـهِ.
  99.  
  100. От Абу Хурайра е предадено, че е казал: “Чух Пратеника на Аллах да казва: «В Съдния ден моята общност ще дойде със струящи от лицата, ръцете и краката им сияния поради следата от абдеста, така че, който от вас иска да удължи своето сияние, нека го стори». [Муттафак алейхи].
  101.  
  102. 1. Почистването на носа чрез смъркане на вода (истиншак) премахва много от заразните микроби, разположени в носа.
  103.  
  104. 2. Изплакването на устата с вода (мадмада) почиства и премахва остатъците храна от пространството между зъбите.
  105.  
  106. 3. Мадмадата упражнява мускулите на устата и прави формата кръгла.
  107.  
  108. 4. Премахват се нечистотиите от ръцете, ноктите и краката.
  109.  
  110. 5. Измиването на крайниците премахва потта и нечистотиите, и възпира умножаването на бактериите, както възпира и появата на сърбеж, който комбиниран с наличието на микроби, води до появата на фурункули и рани по кожата.
  111.  
  112. Доктор Ахмед Шауки Ибрахим, член на Кралския Лекарски Съюз в Лондон и консултант по вътрешни и кардиологични болести, казва: “Учените стигнаха до извода, че попадането на слънчевите лъчи върху водата, по време на взимането на абдест, води до освобождаването на отрицателни йони и намаляване на положителните йони, което пък от своя страна води до намаляване на нервното и мускулното напрежение, тялото се избавя от високото кръвно налягане, мускулните болки и състоянията на безпокойство и безсъние…”. Това потвърждава и един от американските учени, който казва: “Наистина, водата има магическа сила, нещо повече, плисването на вода върху лицето и ръцете — има предвид абдеста — е най-доброто средство за намаляване и премахване на напрежението”.
  113.  
  114.  
  115.  
  116. Кихането и прозяването
  117.  
  118.  
  119.  
  120. — عن أبي سعيد الخدريّ قال: ”قال رسول اللّه : «إذَا تـَثاءَبَ أحَدُكُمْ فـَلْـيُـمْـسِــكْ بـِـيَـدِهِ عَلى فـَمِهِ، فإنَّ الشَّيْطانَ يَدْخُلُ»“. رواه مسلم.
  121.  
  122. От Абу Саид ал-Худри е предадено, че е казал: “Пратеника на Аллах каза: «Щом някой от вас се прозява, нека постави ръка върху устата си, защото [в противен случай] ще влезе сатаната»”. Разказано от Муслим.
  123.  
  124. — عَنْ أبـِي هُرَيْرَة َ ، أنَّ النبيَّ قالَ: «إنَّ اللَّهَ يُحِبُّ العُطاسَ، وَيَكْرَهُ التـَثاؤُبَ، فإذا عَـطـَسَ أحَدُكُمْ فـَحَمِدَ اللَّهَ، فـَحَـقٌّ عَلَى كـُلِّ مُسْـلِـمٍ سَمِعَهُ أنْ يُـشَـمِّـتـَهُ [أنْ يَقـُولَ لـَهُ: يَرْحَمُـكَ اللَّهُ]. وَأمَّا التـَّـثاؤُبُ فإنَّما هُوَ مِنَ الشَّيْطانِ، فإذا تـَثَاءَبَ أحَدُكُمْ فـَلْـيَـرُدَّهُ مَا اسْـتـَطاعَ، فإذا قال: ’هاء‘، ضَحِكَ مِنْهُ الشَّيْطانُ»“. رواه البُخارِيُّ.
  125.  
  126. От Абу Хурайра е предадено, че Пророкът е казал: «Аллах обича кихането, но не обича прозяването. Затова, щом някой от вас кихне и прослави Аллах [казвайки ‘ел-хамду ли-л-Лях’ (Слава на Аллах!)], тогава дълг на всеки мюсюлманин, който го чуе, е да му каже ‘Аллах да се смили над теб!’ [‘йерхамуке-л-Лах’]. Колкото до прозяването, то е от сатаната. Затова, щом някой от вас се прозява, нека се стреми да го отблъсне доколкото може, а ако [прозявайки се] каже: ‘Ха-а-а’, [тогава] сатаната ще му се присмее». Разказано от ал-Бухари.
  127.  
  128. Ползите на кихането са три:
  129.  
  130. Почистването на носа, носните кухини и средното ухо от техните секрети и микроби, което не позволява повторните възпаления и води до успокояване на кихналия.
  131.  
  132. Недостатъците на прозяването: То е признак на мързела. А отварянето на устата, освен че е неприлично, води до вероятността в устата да навлизат мухи, а при някои води до нарастване на вероятността да се предизвика изкълчване на челюстната става.
  133.  
  134.  
  135.  
  136. Не прекалявайте със смеха!
  137.  
  138.  
  139.  
  140. — قالَ النَّبِيُّ : «تـَبَـسُّـمُـكَ فِي وَجْهِ أخِيكَ صَدَقـَة ٌ». رواه الترمذي وحسنه.
  141.  
  142. Пророкът казва: «Усмихването ти в лицето на твоя брат [когато го срещнеш] е милостиня». Хадис, разказан от ат-Тирмизи, който го счел за добър.
  143.  
  144. — عَنْ أبـِي هُرَيْرَة َ أنَّ النَّبِيَّ قالَ: «وَلا تـُكْـثِـرِ الضَّحِكَ، فـَإِنَّ كـَـثـْـرَة َ الضَّحِكِ تـُـمِـيـتُ الْـقـَلْبَ وَ تـُذْهِبُ مَاءَ الْوَجْهِ». رواه ابن ماجه وأخرجه الحاكم وصححه.
  145.  
  146. От Абу Хурайра е предадено, че Пророкът е казал: «И не прекалявай със смеха, защото многото смях умъртвява сърцето и премахва свенливостта». Хадис, разказан от Ибн Мадже и ал-Хаким, който го счел за достоверен.
  147.  
  148. Ето защо, при онези, които се смеят много се наблюдава намаляване на съотношението на свенливостта в сравнение с другите, а това е нещо, което се порицава в исляма.При хората, които страдат от сърдечни болести, понякога повтарящият се смях може да доведе даже до спиране на сърдечната дейност.
  149.  
  150.  
  151.  
  152.  
  153.  
  154.  
  155.  
  156. Сънят
  157.  
  158.  
  159.  
  160. • Медицинските изследвания казват, че разположената под главния мозък епифиза отделя веществото мелатонин. Неговата секреция се увеличава на тъмно и намалява през деня. И именно това вещество има пряко влияние върху съня. Забелязано е също, че тъмнината е необходима, за да се даде покой на нервната система и да настъпи състоянието на сън. Докато слънчевата светлина оставя нервната система в будно и напрегнато състояние, даже и ако човек се опита да заспи, което води до умора и изтощаване на цялата нервна система, и причинява различни болести и неразположения у хората, които бодърстват през нощта и спят през деня.
  161.  
  162. От ислямските препоръки при заспиването:
  163.  
  164. — Умиването (взимането на абдест).
  165.  
  166. — Заспиването върху дясната страна.
  167.  
  168. — Отправянето на молитва (дуа).
  169.  
  170. — Почистването на зъбите с мисуак или четка за зъби.
  171.  
  172. Синап (хардал) — Sinapis arvensis
  173.  
  174.  
  175.  
  176. Всевишния казва:
  177.  
  178.  
  179.  
  180. “Ще поставим Ние везните на справедливостта в Деня на възкресението, и никой не ще бъде угнетен с нищо. И [всяко дело] Ние ще прибавим, дори да е с тежест на синапено зърно. Достатъчни сме Ние за съдник”, [ал-Анбиа: 47].
  181.  
  182. Синапените зърна съдържат веществото . И това вещество се различава според вида на синапа. Например белият синап съдържа съставката синалбин (Sinalbin), докато черният синап съдържа състваката синигрин (Sinigrin). Синапеното масло, извлечено от семената на първия вид не е отровно, а от втория вид е отровно, има остър горчив вкус и причинява остри болки, когато се постави върху кожата.
  183.  
  184. И какво казва за синапа съвременната медицина?
  185.  
  186. Синапът, или горчицата, се използва в широки рамки, има възбуждащо апетита действие, затова се прибавя към храните като една от известните подправки. Той е от най-добрите средства за отваряне на апетита, освен това има потогонно действие и възбужда сърдечната дейност. Синапът се използва в направата на локални кожни пластири за лечение на ревматизма, както се използва и за направата на бани на краката за премахване на силното натоварване и в случаи на ставния ревматизъм. Проучванията потвърждават, че синапът има добро дезинфекционно или стерилизиращо действие, тъй като само 40 капки от синапеното масло са достатъчни за литър вода, за да се превърне тя в добър дезинфектант за кожата, без да я наранява. Синапът активира слюноотделянето, улеснява дъвченето, увеличава отделянето на храносмилателните сокове и активира дейността на червата.
  187.  
  188.  
  189.  
  190. Кънàта — Lawsonia inermis
  191.  
  192.  
  193.  
  194. В едно предание Умму Селеме е казала:
  195.  
  196. ”كَانَ لاَيُصِيبُ رَسُولَ اللهِ قـَرْحَة ٌ وَلاَ شَوْكَة ٌ إِلاَّ وَضَعَ عَلَيْهِ الْحِنَّاءَ“. أخرجه ابن ماجه.
  197.  
  198. “Поразяваше ли някаква рана или трън Пратеника на Аллах , върху него той поставяше кънà”. Изведено от Ибн Мадже.
  199.  
  200. От Абу Нуайм е предадено:
  201.  
  202. ”وَمَا شَـكَا أحَدٌ لِرَسُولِ اللهِ وَجْعًا فِي رَأسِهِ إِلاَّ قالَ: «اِحْتـَجـِمْ» وَلا وَجْعًا فِي رِجْلـَيْـهِ إِلاَّ قالَ: «اِخْضِبْهَا بـِالْحِنَّاءِ»“. تارِيخُ الْبُخَارِيِّ — رواه أبو نعيم.
  203.  
  204. “Оплачеше ли се някой на Пратеника на Аллах от болка в главата, той му казваше: «Направи си кръвопускане!» А оплачеше ли се от болка в краката си, той му казваше: «Къносай си това място!»”. “Историята на ал-Бухари”.
  205.  
  206. Пророкът е казал:
  207.  
  208. «إنَّ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى لا يَصْـبـَغـُونَ، فـَخَالِفـُوهُمْ». أخْرَجَهُ الْبُخَارِيُّ وَمُسْلِمٌ.
  209.  
  210. «Юдеите и християните не боядисват побелелите си коси и бради [в позволените цветове като жълт или червен], ала вие [противно на тях] си ги боядисвайте!». Изведен от ал-Бухари и Муслим.
  211.  
  212. Листата на кънàта съдържа багрилни вещества, смолисти вещества и танини. Цветовете й имат хубава миризма.
  213.  
  214. Стрити на прах, листата на кънàта се използват за оцветяване на кожата и косата.
  215.  
  216. Пастата от кънà е полезна против гъбички по кожата и междупръстията.
  217.  
  218. Водният разтвор на кънà служи за очистване на раните и облекчаване на кожните алергии.
  219.  
  220. Водният разтвор на кънà е полезен също и в случаи на язва на стомаха и червата.
  221.  
  222.  
  223.  
  224. Смокинята
  225.  
  226.  
  227.  
  228. Всевишния Аллах казва:
  229.  
  230.  
  231.  
  232. “Кълна се в смоковницата и в маслината”, [ат-Тийн: 1].
  233.  
  234. Абу ад-Дарда предава от Пророка :
  235.  
  236. «لـَوْ قـُلْـتُ: إنَّ فاكِهَة ً نَـَزَلـَتْ مِنَ الْجَـنـَّةِ لـَقـُلْـتُ التـِّيْـن، فـَإنَّ فاكِهَة َ الْجَنـَّةِ بـِلا عَجَمٍ، كُلـُوا مِنـْهُ فإنـَّهُ يَقـْطـَعُ الْـبَـوَاسِـيْـرَ وَيَـنـْـفـَعُ مِنَ النـِّقـْرِسِ». —حَدِيْثٌ ضَعِيْفٌ.
  237.  
  238. «Ако е възможно, някакъв плод да е бил спуснат от Рая, то това ще да е била смокинята, защото плодовете на Рая са без костилка. Яжте от нея, защото тя пресича хемороидите и помага при подагра». — Слаб хадис.
  239.  
  240. Всички хадиси, споменати за смокинята са слаби хадиси, както казва Ал-Албани .
  241.  
  242. Смокинята е богата на витамин “А” и “Б”, също така съдържа някои минерали, като медта, желязото, калция и относително висок процент на захарта, достигащ до 18 %. Това я прави подходящ плод за оздравяващите и за онези, които изразходват голяма умствена и физическа енергия.
  243.  
  244. За лечение на запек: Няколко изсушени плода от смокиня се накисват в чаша вода за една нощ. На сутринта водата се изпива на гладно, а плодовете се изяждат.
  245.  
  246. Запарка от смокиня е полезна в случаи на кашлица. Гаргарата с нея е полезна при възпаления на гърлото. Жабуренето е полезно при рани в устата.
  247.  
  248. Лапи от смачкана смокиня са полезни в случаите на повърхностните изгаряния.
  249.  
  250.  
  251.  
  252. Арак (Сиуак, мисуак) — Salvadora Persica
  253.  
  254.  
  255.  
  256. Когато Пратеника на Аллах отслужваше допълнителна нощна молитва, той почистваше устата си със сиуак и казваше:
  257.  
  258. «لـَوْلا أنْ أشـُـقَّ عَلـَى أمَّتِي لأمَرْتـُهُمْ بـِالسِّـوَاكِ عِنـْدَ كـُلِّ صَلاةٍ». رواه البُخَارِيُّ وَمُسْلِمٌ.
  259.  
  260. «Ако нямаше да затрудня общността ми, щях да им наредя да използват сиуака при всяка молитва». Предадено то Ал-Бухари и Муслим.
  261.  
  262. Аракът (ар. أراك) е храст, който спада към семейството на кръстоцветните растения. Отличава се с това, че корените му са парливи, листата му имат слабително действие, пасе ги камилата, цветята му са благоуханни, а плодовете му са гроздовидни. В сура “Саба” Всевишния Аллах казва:
  263.  
  264.  
  265.  
  266. “…И заменихме техните градини с две градини, даващи горчиви плодове и тамариск, и съвсем малко бодливи храсти”, [Саба: 16]. “Горчивите плодове”, споменати в този айет са на храстовидното дърво Арак.
  267.  
  268. Сега трябва да повярваме, че сиуакът е единствената четка за зъби, която има тройна сила на почистване: механично, химично и витално! От механична гледна точка, сиуакът помага за премахването на хранителните остатъци, останали скрити между зъбите; както и премахва от повърхността им оцветяванията, микробите и бактериалните гнезда. Това се постига благодарение на естеството на неговите целулозни влакна, тъй като те са здрави и пластични.
  269.  
  270. — Следва продължение.
  271.  
  272.  
  273.  
  274.  
  275.  
  276. Антимонът
  277.  
  278. Antimony Sb
  279.  
  280.  
  281.  
  282. Пратеника на Аллах е казал:
  283.  
  284. قال رسول اللّه : «إنَّ خَيْرَ أَكْحَالِكُمُ الإِثـْمِدُ. يَجْلُو الْبَصَرَ وَيُـنـْـبـِـتُ الشَّـعَـرَ».
  285.  
  286. أخرجه أبو داود والترمذي. (ويقصد به في صحة العين لا في أمراضها).
  287.  
  288. «Най-доброто от вашите мазила за очи е антимонът, той придава блясък на очите и кара миглите да поникнат». Предадено е от Абу Дауд и Ат-Тирмизи. (Тоест, когато очите са здрави, не при болестни състояния).
  289.  
  290. Ат-Тирмизи е предадено следното:
  291.  
  292. ”كانتْ لِرَسُولِ اللّهِ مُكْحُـلـَة ٌ يَكْـتـَحِـلُ بـِهَا كـُلَّ لـَيْـلـَةٍ ثـَلاثـَة ً فِي هَذِهِ وَثـَلاثـَة ً فِي هَذِهِ“.
  293.  
  294. “Пратеника на Аллах имаше малък съд за антимон, с който всяка нощ [преди лягане] намазваше очите си, три пъти [слагаше] на едното [око] и три пъти на другото”.
  295.  
  296. Антимонът е подобен на рудите. В природата се среща в свободно състояние, но повече се среща в състояние на сулфати или окиси, или на сулфатни окиси. Формата му в състояние на сулфати е главният източник на рудата.
  297.  
  298. Рудата му е крехка, лесно трошлива, бляскава, има пластинков строеж със сребристо-бял цвят, когато е в чист вид, и със сив цвят, когато бива примесен. Има специфична миризма, когато се протърква.
  299.  
  300. Антимонът изиграва роля за унищожаването на някои групи бактерии, което допринася за защитата на очите и тяхното здраве.
  301.  
  302. Антимонът изиграва роля и за подсилване на луковиците на косата, особено утайките на антимона и калия, затова те се използват при лечение на косопад, плешивост и окапване на миглите.


  303.  

About the author

مدرستي الإماراتية Emirates Schools

Comments


call us

If you like the content of our blog, we hope to stay in constant contact ، Just enter your email to subscribe to the blog express mail to receive new blogs firstً new blog up-to-date ، You can also send a message by clicking the button next to ...

About the site

authorВсичко за Исляма" Арабската дума "Ислям" означава "постигане на мир чрез преклонение пред Аллах". Думата "мюсюлманин" произлиза от съществителното "Ислям" и означава "някой, който чрез преклонението си пред Аллах е достигнал до съвършен мир."

Learn more ←

Copyright © All Rights Reserved

Всичко за Исляма